דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לצאת משדה המשיכה של האגו

לצאת משדה המשיכה של האגו

שאלה: לקראת חג הפסח, הייתי רוצה לדעת מה זה אומר לרדת למצרים בתוכי?

תשובתי: לרדת למצרים, זה אומר, להתחיל להפעיל את הרצון לקבל שלי, שהוא בעצם החומר היחידי שלי והוא מספק לי אנרגיה. על ידי הפעלתו והשימוש בו אני יכול להתקדם ליציאה מהעולם הזה כדי להתעלות מעל העולם הגשמי.

זה האמצעי היחיד שיש לי, אין יותר שום דבר. אנחנו נולדים ומתפתחים כחיות. אבל באיזה שהוא רגע מסוים של החיים שלנו, אצל כל החברים שלנו, כל אחד מאיתנו מרגיש שמשהו צבט את הלב שלו ומשך אותו לאן שהוא מחוץ לחיים האלה. הוא רוצה לדעת את מהות החיים, את המקור של החיים, מאיפה זה בא, מה קורה כאן על פני כדור הארץ הזה?

אבל אין לנו חומר אחר שאיתו אפשר היה לפתח את הנטייה הזאת, את השאלה הזאת, אלא רק עם האגו, עם הרצון לקבל שלנו.

eng_o_rav_sheelot-ve-tshuvot_2014-04-03_lesson_pic04

אם יש לי את האגו שלי, את הרצון לקבל שלי, ונקודה אחת שמושכת אותי לאן שהוא למעלה, אז אני יכול לקחת חלקים מהרצון האגואיסטי שלי ולשייך אותם לאותה הנקודה: בדרגות 0, 1, 2, 3, 4. אני משייך את הרצון לקבל שלי לאותה הנקודה במידה שאני מסוגל, ואז אני יכול עם הנקודה הזאת ללכת קדימה.

אני מתקדם על ידי זה שכל פעם משתמש באגו שלי, בעזרת הסביבה שכל פעם משפיעה עליי ואומרת לי שכדאי לי לדחוף את ה"נקודה שבלב" שלי לחיבור עם האחרים.

בעבודה עם האגו שלי יש כמה שלבים. בהתחלה אני עובד עם הקבוצה, עם הסביבה, הלימודים. ואף על פי שאני רוצה להגיע להשפעה, אני מתכוון על ידה לעשות טוב לעצמי. השלב הזה נקרא "לא לשמה".

ואחר כך, כאשר אני מקבל השפעה מספקת של המאור המחזיר למוטב, אז אני מתפטר מהכוונה האגואיסטית להשתמש בהשפעה לטובתי, אלא רוצה להשפיע ללא שום חשבון לעצמי. אני רוצה להימצא בהשפעה טהורה ולהיות חופשי מהאגו שלי, כאילו לצאת משדה המשיכה של כדור הארץ.

מתוך שיעור בנושא "שאלות ותשובות", 03.04.2014

ידיעות קודמות בנושא:
אני מוכן לקפוץ לים סוף
פרעה נראה רק ממרכז הקבוצה
החיים שלי שייכים לפרעה

One comment

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest