דף הבית / קבלה לעם / קבלה למתחיל / לפתח ראייה רוחנית

לפתח ראייה רוחנית

שאלה: האם יש הרכבים של אותיות, מילים או משפטים שגורמים לאדם להבין רוחניות?

תשובתי: לא, בחכמת הקבלה אין שום להטוטים. חכמת הקבלה היא הפיזיקה של העולם הרוחני. לאדם שעוסק בעבודה רוחנית מתפתחת ראייה נוספת, כמו משקפת או טלסקופ רוחניים, והוא מתחיל לראות טבע חדש. אותו הטבע נמצא גם בתוך הטבע האגואיסטי שלנו, וכאשר אנחנו מגלים אותו, נעשה לנו ברור מהו העולם הזה שבו אנחנו קיימים. מסתבר שהעולם שלנו הוא קטן מאוד וחשוך, וסביבו נמצא עולם נוסף עצום, חיצוני, עם מערכת הנהגה משלו, אבל אנחנו לא מרגישים אותו.

חכמת הקבלה מאפשרת לנו להרגיש את העולם העליון במבט ישיר וחודר, ואז אנחנו מתחילים להבין מה קורה. מתוך העולם העליון יורדת עלינו איזו הנהגה, אלא שמצד אחד האדם לא מכיר אותה ולא רואה את המקור הזה, הוא רואה רק נקודה, ומצד שני הוא מגיב בחזרה מהנקודה המסוימת של העולם שלו, לפי מה שקורה איתו, ולא רואה באיזה אופן זה משפיע על העולם העליון. יוצא שאנחנו כביכול נמצאים בחושך, ולכן מרגישים את עצמנו בעולם הזה כמו אנשים שהלכו לאיבוד, שלא מבינים כיצד לנהל את עצמם ואת החיים שלהם.

שאלה: כיצד זה קשור ליחס לזולת?

תשובתי: מערכת אינטגרלית שבה הכל מקושר יחד, כולל כל האנושות, בנויה על תכונת ההשפעה, בניגוד לעולם שלנו שנברא על ידי כוח הקבלה, ולכן אנחנו לא מרגישים אותה. כדי להרגיש את המערכת, עלינו לרכוש את תכונת האינטגרליות, מאפס ועד שבע מיליארד או עד אין סוף. אפשר לעשות זאת רק אם נתחיל להתחבר עם אנשים בעלי דעות דומות לשלנו, ונשתדל לבנות בינינו יחסים הדדיים.

אם נתאסף לקבוצה שמורכבת מעשרה אנשים, שהרי הכל בנוי לפי המערכת של "עשר הספירות", ובקבוצה הזאת כל אחד יוכל לעשות את עצמו שווה לפחות לפי האינטגרל מאפס עד עשר, אז הקבוצה שלנו יוצרת מעין חיישן, שבתוכו נתחיל להרגיש אותות של העולם העליון, מפני שהחיישן הזה והעולם העליון הופכים להיות דומים, שווים.

לפי חוק השתוות הצורה, גם בעולם שלנו, האדם תמיד מרגיש רק את מה שדומה לחושים שלו. לכן אני צריך ליצור בתוכי חוש הדומה לעולם העליון, אבל לבד זה בלתי אפשרי ליצור אותו. האפשרות האופטימלית היא בקבוצה של עשרה אנשים שמתחברים יחד, ואז בתוכנו, אנחנו מתחילים להרגיש את ההשפעה של העולם העליון.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 27.12.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest