דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לפנות את הגודש בדרכי האור

לפנות את הגודש בדרכי האור

מתוך מאמרו של בעל הסולם "אך טוב וחסד":

"אך טוב וחסד ירדפוני כל ימי חיי. הנה איתא שכל העולמות כגלדי בצלים נתונים זה בזה, ועולם הזה בתוך כמו נקודה. נמצא, שכל קוים וצינורות השפע, עוברים דרך נקודה זו, דמיון קוי עיגול האברים על נקודת המרכז מראש לסוף וכולם יפגשו בנקודה. וזה ענין שישראל גורמים שפע לעולמות, מפני שהצינורות וקוים כביכול נפסקים ונסתמים במקום פגישתן בעולם הזה, עולם הקליפות, ולכן כביכול נפסק השפע לעולמות, העובר מראש לסוף, דרך העולם הזה.

וזה כח הצדיקים המיחדים בחינת חומר וצורה, כל אחד ואחד בדרגא דיליה, ובזה מתקנים הצינורות ומגיעין הקוין זה לזה, ומעבירין שפע אין סוף ובהירות גדולה לכל העולמות, וזה שטוב וחסד רודפים אחר אדם כל ימי חייו, כדי שיהיה להם מקום לעבור."

ישראל נמצאים במרכז כל העולמות והם סותמים או פותחים את צינור השפע, את היציאה לכל האנושות ולכל העולמות. אם אנחנו לא משקיעים מאמצים, אז כל זרמי האור נחסמים ונשאר ניצוץ מינימלי בלבד ההכרחי להמשך הקיום, כלומר כוח קטן המחיה את הבריאה. כל היתר ניתן לקבל רק באמצעות יגיעה.

האנושות כולה חייבת להיתקן בכך שמחליפה את הטבע מקבלה להשפעה. למעשה, אנחנו מחליפים את הכוונה – מעל מנת לקבל לעל מנת להשפיע. וכך אנחנו רוכשים את תכונות הבורא, שהוא המציאות כולה. בעל הסולם מתאר את המציאות כמערכת שבתוכה צינורות, עיגולים ויושר.

כל האנושות חייבת לעבור מאגואיזם להשפעה, כי הודות לכך היא רוכשת את תכונת הבורא, הזדהות והתחברות עם כל המציאות. בתוך האנושות ישנו כוח חלוץ שנקרא "ישראל", לפי הכוונה שלו "ישר-אל", שהוא מוביל את השאר.

אברהם אבינו גילה את כל היסודות האלה עוד בבבל העתיקה, הוא סיפר, הסביר ולימד את הבבלים כולם. אף על פי כן, רק חלק קטן מהם הגיב להזמנה זו שבאה לאנושות מהטבע, מהבורא. כך היה צריך להיות.

כוח החלוץ הוא לא גדול, אך עליו לבצע את תפקידו באחריות רבה. על ישראל להיות החלוצים של התיקון ולפלס את הדרך לכל השאר.

מתוך ההכנה לשיעור, 23.07.2014

ידיעות קודמות בנושא:
ישראל, זה לא לאום, אלא נטייה כלפי מעלה
ברז שמווסת את כל החיים שלנו
זכה, מכריע את כל העולם כולו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest