דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לעקוף את המכשולים

לעקוף את המכשולים

כנס החינוך האינטגרלי, סדנה מס' 5

שאלה: בכנס בערבה אנחנו העלינו "תפילת רבים" כדי להתכלל בשדה אחד, כדי להפוך לאחד שלם. האם עכשיו יוצא, שאפשר לחזור לנקודה הזאת כאשר פשוט נזכרים בה?

תשובה: מדוע להיזכר? תראו איזו קבוצה עולמית יש לנו! אני אף פעם לא מתייחס לחלק קטן כלשהו. בשבילי הקבוצה, הם כל אלה שמשתתפים בתנועה שלנו.

החוק העיקרי של מחשבת הבריאה הכללית הוא ערבות – קשר הדדי הרמוני לחלוטין בין כל חלקי הבריאה. שום דבר אחר אינו קיים!

נראה לנו שזה איזשהו תנאי מדומה. אולם למעשה, ערבות – זה חוק הקיום והתפקוד של כל מערכת הבריאה! ואם אנחנו תואמים לחוק הזה, אנחנו לא רק מתחילים להרגיש את הבריאה, אלא אפילו לקחת חלק פעיל בניהול שלה. הרי, על פי מחשבת הבריאה אנחנו מהווים את אותו המרכיב המפותח השווה לבורא. לרמה הזאת אנחנו חייבים להתפתח.

עכשיו אנחנו נכנסים לתוכה ללא מודעות, כחומר דומם, צומח וחי, ובשלב הנוכחי אנחנו מתחילים לעלות לרמת האדם, הרי "אדם" פירושו דומה לבורא. חוץ מהחוק הזה, שום דבר אינו קיים!

ותפילת רבים או תפילה כללית – זאת דאגה לכל המערכת, כאשר אני נכלל בתוכה בצורה אינטגרלית. אחרת, איך אני יכול לקבל השפעה נכונה ממנה ולהשפיע עליה בצורה נכונה אם אני לא אהיה קשור אליה בצורה כזאת? לכן, אני בעצמי צריך ללמוד וללמד את האחרים רק את הקשר זה.

שאלה: אם אנחנו כבר נכללנו בשדה האחיד אבל עדיין לא מבחינים בבורא, מה לעשות במצב הזה, מה לבקש?

תשובה: המערכת כבר נמצאת באחדות שלמה, רק אנחנו לא מודעים לכך ולא מרגישים זאת. ישנו כאן מכשול, שאני מתחיל לבקש עבור עצמי. אסור לעשות זאת. צריך להתכוון ולבקש להיות שותף פעיל, עוזר, שדוחף את כל הקבוצה, את כל המערכת לאחדות.

הבורא הוא הכוח שמניע את המערכת באחדות, בשלמות, מחבר את הכול לאחד שלם. לכן, כאשר אני דרך הנשמות, דרך המרכיבים של המערכת שואף להידמות לכוח הזה, אני מביא אותו למצב של "הוא ושמו אחד". אני חייב ליצור בתוכי את המודל, את הדימוי של המערכת הזאת, ואז אני כל הזמן ארגיש מה בדיוק אני צריך, למה אני חייב להתקדם.

הערה: אבל אנחנו לא מסוגלים לדמיין את המודל הזה בצורה מלאה.

תשובה: תדמיין עד כמה שאתה מסוגל, מפני שהשאיפה אליו תמשיך לכוון אותך בהמשך. אם אתה מכוון את עצמך בצורה כזאת, אתה לא סוטה מהדרך.

למעשה, זה דבר לא מסובך בכלל, אבל לא פשוט להתרגל אליו מתוך העולם שלנו. אבל המבנה עצמו פשוט מאוד. מה עוד קיים חוץ מהרצון השבור שצריך לאסוף לאחד ולגלות כרצון אחד שלם שבו קיים האור, הכוח העליון? זה הוא כוח ההשפעה והאהבה שאנחנו מעלים מעל כל התכונות האחרות ולכן קוראים לו "הכוח העליון".

מתוך סדנה מס' 5 בכנס החינוך האינטגרלי, 04.02.2014

ידיעות קודמות בנושא:
תפילה עבור עצמי רק מזיקה
תפילת רבים עבור האנושות כולה
תפילת רבים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest