דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לעורר בתוכנו את הדאגה לעולם

לעורר בתוכנו את הדאגה לעולם

שאלה: כיצד נוכל לעורר בתוך הלב שלנו דאגה לעולם?

תשובתי: כולנו קיימים בכלי רוחני אחד, ברצון אחד. הבורא ברא נשמה אחת, ואי אפשר לדאוג בצורה בררנית רק לחלק מסוים שלה, אלא רק לכל הכלי השלם. ברוחניות שום דבר לא קיים באופן "חלקי".

אם מדובר על השפעה, אנחנו צריכים לדאוג איך לתקן את הכלי השלם. אם הבורא ברא רק רצון אחד ויחיד, ההשפעה יכולה להתעורר רק בכל הרצון הזה במלואו, וכמו שמסביר בעל הסולם במאמר "הערבות", רק לשם כך אנחנו קיימים.

לכן, מי שאינו דואג לכלי הכללי השלם, אינו דואג לעצמו. צריך רק לפקוח את העיניים ולראות שזה לגמרי אותו הדבר. העולם הוא העתקה מהפנימיות שלנו, ורק נדמה לנו שהוא קיים מבחוץ.

לכן הבעיה היא לא: איך אני אדאג לעולם, אלא: איך אני אפקח את העיניים כדי לראות את האמת ולהבין שהדאגה עבור העולם והדאגה עבור עצמי – זו אותה הדאגה. כדי שהשקר הזה יתפוגג ויהיה ברור שזאת נשמה אחת!

במקום "לעורר בתוכי דאגה לעולם", אני צריך לדאוג: למה אני לא רואה שכל העולם הוא הכלי הרוחני שלי, הנשמה שלי.

מכאן ברור, שאני לא יכול בשום אופן לעזוב את הדאגה לעולם, כי היא הרי החלק החשוב ביותר שלי. כל מה שאני מרגיש בתוכי עכשיו – זה רק הגוף שלי, וההרגשה הזאת, שנקראת "גוף" תמות מתישהו ותיעלם מהתודעה שלי. ורק הדאגה שאותה ארכוש ב"גוף" החיצוני שלי, תתגלה לי כנשמה שלי ותישאר איתי לנצח. בתוכה אני ארכוש את החיים האמיתיים והנצחיים שלי.

את המהפכה הפנימית הזאת אנחנו צריכים לעבור, וזהו בעצם מעבר המחסום (הגבול שמבדיל בינינו לבין העולם העליון). כשהאדם מתחיל לקשור את עצמו עם מה שנמצא מבחוץ, במקום עם האגו שלו – זה נקרא שהוא עבר את המחסום.

בעל הסולם אמר שלשם כך נדרש רק מהפך פסיכולוגי. בתוך העיוורון והשקר הזה מסתתרת הסיבה של כל אותו הרע שאנחנו מרגישים עכשיו.

מתוך ההכנה לשיעור, 08.01.2012

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest