דף הבית / המשבר ופתרונו / לעולם נשקפת נחיתה קשה

לעולם נשקפת נחיתה קשה

ידיעה (Moody's): קצב הגדילה של הכלכלה העולמית מועט הרבה יותר ממה שצפו. המצב בכלכלה העולמית מורע עם כל חודש שעובר. בהשוואה לתחילת השנה הסיכונים גדלו באופן ניכר. העיקרי שבהם נותר משבר החובות באזור האירו. ראש ממשלת יוון, סָמָארָס, הזהיר, כי השלב הזה של צמצום ההוצאות המדיניות שתוכנן לשנים 2013-2014 יהיה האחרון. הכלכלה היוונית פשוט לא תוכל לעמוד בהמשך הידוק החגורה.

גם הכלכלה העולמית הגדולה לא משרה אופטימיות. השבוע סוכנות Fitch הזהירה תוך איום את ארה"ב בהורדת רייטינג האשראי, אם המדינה לא תוכל להסתדר עם הגרעון התקציבי. הסיכון של "נחיתה קשה" נוכח בכל כלכלות המפתח המתפתחות, כולל סין, הודו וברזיל. ולבסוף, מתווספות דאגות של כל מיני בעיות האספקה של הנפט לשוק העולמי עקב גורמים גיאופוליטיים.

תגובתי: השאלה היא רק אחת – האם מהירות העמקת המשבר היא מהירה יותר או איטית יותר מהמחשבות של הפוליטיקאים? אם המשבר יקדים את האפשרות של הבנת המתרחש, אז העולם ישקע בחשכת המלחמה, הרעב ואסונות הטבע. אם הם בכל זאת יוכלו להבין את מלוא האיום של המתרחש ויתעלו מעל לחישובים האגואיסטיים שלהם (ליתר דיוק, הכישלונות), אז אנחנו "כאילו על יבש" נעבור את המשבר ונתחיל לבנות כלכלה חדשה בחברה חדשה.

ידיעות קודמות בנושא:
אפוקליפסה מחר
מגפה נוראית מתפשטת בעולם
הסוף מתקרב…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest