דף הבית / המשבר ופתרונו / לעולם חסרה מטרה שלמענה כדאי לחיות

לעולם חסרה מטרה שלמענה כדאי לחיות

קראתי מאמר דעה באתר בשפה הרוסית, שדיבר על מהלך אותן מאה שנה שבהן המערב גווע והתרחשו אירועים שלא ייאמנו: שתי מלחמות עולם ומאות מלחמות קטנות, אימפריות ישנות התפרקו, פרחו ונבלו אידאולוגיות טוטאליטריות עוצמתיות, ופרצו תופעות של דיכאונות גלובליים.

עם זאת, את בני דורנו, עם הנפש הרגישה במיוחד שלהם, ישנה התחושה שהפעם המערב לא יוכל להימנע מתבוסה היסטורית. המשבר הנוכחי אופייני לא רק למערב, זהו משבר כללי של האנושות. אין פרויקט הגיוני, מחוכם ומובן לעתיד. אין מטרה שלמענה כדאי לחיות ולמות, כולם ביחד משוטטים באפלה.

אולי הייתה זו תחושת לב או השתכנעות, אבל כולם תמיד ידעו, שמעבר לאופק מחכה משהו גדול יותר. במתוֵוה (הקווים הכלליים) של העתיד, אפשר היה להבחין בהווה. את הדרך אליו הובילו למעלה וסללו השכלולים, ההמצאות והקידמה החברתית והטכנולוגית. פעם התקופה שחיינו בהווה בהכרח הובילה לעתיד, העתיד היה ההמשך של המציאות, קו החיים. אבל פתאום האנושות איבדה עניין בהתפתחות מתקדמת והפנתה לעתיד את הגב. איך אפשר להציל ולשמור על העולם לפחות בקווים הכלליים שלו?

אני חושב שכל מה שכתוב במאמר זה הוא נכון! נשאר רק להוסיף, שהמטרה ישנה ולא האדם הוא זה שקובע אותה, אלא תוכנית הטבע, וחייבים לגלות אותה. לכן האנושות זקוקה באופן דחוף לחכמת הקבלה. והנה הגענו לנקודת הסיום של תוכנית הבריאה!

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest