דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לעבור לעבודה המעשית

לעבור לעבודה המעשית

המציאות שלנו מורכבת משני חלקים. ישנה המציאות הגשמית: העולם הדומם, הצומח, החי והמדבר, שאותם אני תופס בחמשת החושים שלי. את המציאות הזאת אינני צריך לתקן. היא ממשיכה להתקיים, ואני צריך לתקן רק את היחס שלי כלפי יוצר המציאות הזאת, כלפי האור, הבורא.

במידה שבה אני מצדיק אותו ונמצא בהשפעה, אני משתמש גם במציאות הגשמית הזאת בכל צורותיה, ובכך מתקן דווקא את החלק הרוחני של המציאות שלי.

ואותו החלק ששייך לעולם הזה, נשאר כמו שהוא ואינו מיתקן. הוא יתוקן רק בגמר התיקון, מפני שהוא נמצא בתוך כאלה רצונות ותכונות שלי, שניתן לתקן אותם רק ביחד עם "לב האבן", בזיווג הסופי.

לכן, לאורך כל הסולם הרוחני שבו אנחנו עולים, אנחנו נשארים בעולם הגשמי ובתוכו מרגישים את המציאות הרוחנית, את היחס שלנו למשפיע, באותה המידה שבה אנחנו יכולים להגיע עד לנקודה השחורה שלנו באוקיינוס של האור הלבן.

וגם בימינו, אנחנו צריכים לראות את המצב שנוצר היום בעולם כמצב יעיל מאוד להתקדמות. הרי אנשים רבים מאוד כבר מרגישים את החיים שלהם כשחורים, לא רגועים, לא טובים, שמשאירים אותנו בחוסר כוחות ובחוסר הבנה. אלה הם תנאי המשחק שמוצבים לנו מלמעלה, לכל האנושות, כדי שנתחיל להתייחס לכל החיים האלה כמו לתרגיל שניתן לנו מלמעלה, מצד הטבע, שבעזרתו כל האנושות עולה למימד עליון יותר.

לכן אנחנו צריכים לעבור מהלימוד התיאורטי לעבודה המעשית, ולהבין שסוף כל סוף הגיע הזמן להתחיל לעסוק בקבלה מעשית. בעולם שלנו מתגלה המערכת הרוחנית של הקשרים בינינו, שדורשת מאיתנו להימצא בהשפעה הדדית, בשיתוף הדדי, בערבות. והרשת הזאת היא תרגיל מלמעלה, שבעזרתו אנחנו צריכים לגלות עד כמה אנחנו הפוכים מההשפעה הזאת. בגלל זה היא מתגלה לנו כחושך, ואנחנו צריכים להתאים את עצמנו לאותה הרשת, מפני שזה מה שהבורא דורש מאיתנו.

לכן אנחנו צריכים לשנות כמה שיותר מהר את הדעה שלנו על חכמת הקבלה, כאילו היא דבר שתלוש מהעולם הזה, ולראות שהמקובלים אינם חושבים כך בכלל. בעל הסולם כתב שהכול מתממש דווקא כאן ועכשיו, בחיים שלנו. סוף כל סוף הגענו למצב מיוחד, שבו נותנים לנו כאלה תרגילים. כלומר ניתן לנו מעמד מיוחד, מתוך כל החיים הקודמים שלנו, כדי להתקדם למטרה בצורה המהירה ביותר.

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם מהספר "שמעתי", 08.09.2011
ידיעות קודמות בנושא:
כיצד להלבין את הגוונים השונים של הרצון
להפוך את המקל לסוכרייה
לפני שהעליון יפנה אלינו את הגב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest