לנצח את הבורא

שאלה: איך אני מבחין בתוך עצמי ב"מרגלים" שמכריחים אותי לבוא עם ביקורת לקבוצה, לחברים, לדרך?

תשובה: אם האדם לא מחלק את עצמו לשני חלקים: הוא בעצמו, והרגשות שלו, הוא לא יבחין ב"מרגלים". הוא לא יבין שזה מרגלים, אלא יחשוב שהם החברים שעוזרים לו.

אמנם המרגלים גם כן עוזרים, אבל כעזר כנגדו. זה הבורא ששולח אותם, גם כאשר הוא הכביד את ליבו של פרעה, גם בנדודים במדבר ובכל החיים שלנו. אבל אם אני לא מזדהה עם הבורא, אני לא אבין שזה מרגלים, לא אראה שהם פועלים מהצד השלילי.

העיקר הוא לייחס את כל מה שמתרחש איתי למקור העליון ולראות שזה הוא שנמצא לפניי ומשחק איתי. אני חייב להבין כיצד להגיב למשחק שלו וכיצד בזכות הקבוצה וכל מה שלמדנו, כל העצות של המקובלים, לנצח אותו! כמו שכתוב: "נצחוני בניי!"

אני מנצח את הבורא. בכל פעם הוא נותן לי תרגילים חדשים, ואני חייב לפענח שזה מגיע ממנו, ואין שום דבר חוץ מהנהגה עליונה – טובה ומטיבה.

אחרי שאני מתעורר בבוקר, אני חייב להגיד: "אם אין אני לי מי לי", ובערב: "אין עוד מלבדו".

הערה: אבל המרגלים הללו באים באופן פתאומי ומסיטים אותי לכל מיני מחשבות חיצוניות!

תשובה: תשאל את עצמך מדוע אתה לא מוכן לקבל אותם כמו שצריך? עכשיו, כאשר אתה יושב בשיעור, אתה חכם ויכול להבחין איפה הבורא ואיפה כל הבריאה שלו. אתה מבין שהוא משחק איתך ובכך מלמד אותך כמו שמלמדים את הילד, ומקרב אותך אליו.

עכשיו ברור לך לחלוטין שזה משחק מכור עם סוף ידוע שאתה לא יכול לסרב לשחק בו. הדבר היחיד שנדרש ממך, כמו מילד קטן, זה להבין ולהשתתף בו, כדי שאתה תגדל ותהיה דומה לבורא, למורה שלך.

אבל מדוע אתה לא מקבל את זה בצורה כזאת בכל רגע בחייך, מדוע אתה לא מוכן לזה? רק על זה אתה חייב לשאול, רק זה חשוב: כיצד כל הזמן להיות במודעות, בתפיסה, ביחס הנכון לגבי כל מה שמתרחש, כדי להבין את המצב?

אבל מדוע אתה כל הזמן נופל? חסר לך משהו כדי לא ליפול. חסרה דבקות לבורא! אז תבקש! אם תהיה לך דבקות לבורא לפחות קצת, אז כל רגע, כל תצלום שנפתח לך אחד אחרי שני, אתה תקבל כמשחק שבו אתה נמצא יחד עם הבורא.

ואז אתה תשמע שהוא אומר: "בוא אל פרעה, כי הכבדתי את ליבו", ותעשה עוד צעד אחד.

מתוך השיעור על המאמר של הרב"ש, 04.05.2014

ידיעות קודמות בנושא:
מה זאת אומרת, לנצח את הבורא?
מכתבו של הרב"ש אלינו
טנגו בשניים עם הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest