דף הבית / אהבה / זוגיות / למריבה עם אישה יש השלכות מרחיקות לכת

למריבה עם אישה יש השלכות מרחיקות לכת

הגורל הטוב שלנו תלוי בביסוס יחסים טובים בינינו. אני משתדל בכל דרך לעשות זאת, אבל פתאום מתרחש פיצוץ ומישהו מוציא אותי מהאיזון, מהכיוון הנכון. לכן, כדי להישאר בכוונה כזאת חייבים הסכמה כללית, מערכת חינוך שמיועדת במיוחד לזה.

את זה צריך ללמד את הילדים בבתי הספר, כדי שהם לא יתנהגו כפי שמתנהגים היום. זוהי בעיה כלל לאומית שצריכה להיפתר ברמה מדינית, ולא שתלויה סתם ברצון או חוסר רצון של מישהו.

אף אחד אינו רוצה דבר כזה, זה מנוגד לאגו שלנו ולא קל לממש את זה. לכן אנחנו חייבים ליצור מערכת חינוך שתקרב אותנו אחד לשני.

כל ההצלה שלנו היא רק בזה. לפני אלפיים שנה עם ישראל כבר איבד את הארץ שלו דווקא בגלל שנאת חינם. היום אנחנו שוב מצאנו את עצמנו במצב מסוכן, אז בואו נתקרב זה לזה.

בעל הסולם כותב: "כל התקווה ליצירה מחדש של חינוך ארצי, נועדה לגלות שוב את האהבה הטבעית, המסתתרת בתוך העם שלנו, כדי לחזור ולהחיות בכל האמצעים את אותם השרירים הלאומיים, שאינם פועלים בנו כבר אלפיים שנה".

מימי אברהם אבינו, שיצא מבבל, ועד לחורבן בית המקדש השני, כלומר, במשך כמעט אלף חמש מאות שנה, עם ישראל חי באחדות מלאה.

שאלה: מה זה אומר לחיות באחדות? אפילו עם האישה בבית לא תהינה שום מריבות?

תשובתי: נחוץ כזה חינוך שימשוך ליחסים טובים, כולל נשים וילדים.

שאלה: זה נשמע כמו איזו אוטופיה. מה בדיוק יקרה עם בני האדם, הם יפסיקו להיות אגואיסטים?

תשובתי: בני האדם יוכלו לשלוט על האגו שלהם. אתה לא תעשה את זה כדי להפוך להיות טוב ולא לריב עם האישה, אלא מפני שעל ידי מריבה אתה הורס את חייהם של כל בני האדם בעולם. דווקא אתה, ואפילו בזה שרבת עם האישה.

תתאר לעצמך, שהיחסים שלך עם האישה משפיעים על היחסים של מספר עצום של גברים עם נשותיהם, מפני שאתה יהודי.

שאלה: ואם צרפתי רב עם אשתו, זה לא משפיע כל כך חזק על האחרים?

תשובתי: לא, זה לא משפיע בצורה כזאת כמו שיהודי רב עם אשתו. מפני שיהודים הם הראשונים במערכת הכללית שצריכים לממש את חוק הערבות, החיבור בין כולם. ואחר כך כל העולם גם כן צריך להיכלל בחוק הערבות הזה, באיחוד הכללי. דווקא לזה דוחף אותנו הטבע, לאחדות הכללית.

מתוך תוכניתי ברדיו FM103 מתאריך 8.3.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest