דף הבית / המשבר ופתרונו / למצוא כוח שמאזן את האגו

למצוא כוח שמאזן את האגו

היום בעולם יותר ויותר מורגש הצורך בחיבור. מצד אחד, מתגלה הקשר האינטגרלי של העולם, ומצד שני, חוסר ההתאמה שלנו כלפיו, שמתבטא בצורה של משבר.

כדי לעזור לאותם בני אדם, שאצלם קיים דחף להתפתחות רוחנית, כלומר לחיבור ואיחוד, כדי שבחיבור שלהם, בהידמות לטבע אנחנו נוכל לגלות את הכוח העליון המנהל שלו, להרגיש, לראות, להשיג, להשתלט על המערכת שמנהלת אותנו, מה שנקרא העולם העליון, בשביל זה אנחנו מתאספים יחד ורוצים בהדרגה להתאים את עצמנו למצב של איזון עם המערכת הזאת של הטבע. כזאת התקרבות הדרגתית, צעד אחר צעד, נקראת "המדרגות של העלייה הרוחנית", השתוות רוחנית.

אלה הן מדרגות כבדות ולא פשוטות, כי אנחנו צריכים להתגבר עליהן, להתנגד לאגו שלנו. דווקא בהתנגדות איתו אנחנו מכירים ומשיגים את המערכת הזאת.

בדיוק כפי שכל מערכת בעולם שלנו עובדת בהתנגדות של שני כוחות (פלוס ומינוס, התכווצות והתרחבות וכולי), שביניהם נמצא מנגנון מכאני, חשמלי, אלקטרוני, אווירי או אחר, ושני הכוחות האלה מהווים כוחות של התפתחות, תנועה, עבודה של המנגנון הזה, כך גם בגוף שלנו כל הזמן קיימים שני כוחות מנוגדים. ככלל, אפשר להביא אותם לכוחות של בליעה, קליטה ופליטה. על הבסיס של שני הכוחות האלה אנחנו קיימים. הם פחות או יותר מאזנים, או לסירוגין, פועלים בכל רמות הטבע, חוץ מאובייקט אחד מעניין, האדם.

ואילו האדם נמצא תחת השפעתו של כוח אחד בלבד, הכוח האגואיסטי, ששולט, מנהל, מולך בו ועושה איתו ככל העולה על רוחו. אין כוח אחר שמנוגד לאגו, ובזה כל הבעיה שלנו. לכן אנחנו לא יכולים להיות מאוזנים, חכמים, לא יכולים לעשות מה שרוצים, אלא כל הזמן עושים את מה שהכוח האגואיסטי שמתעורר מאלץ אותנו אליו, אפילו שזה גורם לנו נזק.

תראו מה מתרחש עכשיו בעולם! אנחנו בעצמנו כורתים את הענף שעליו אנחנו יושבים: מזהמים את האוויר שאותו נושמים, כורתים יערות, הופכים אדמות למדבריות לא פוריות, גורמים לקרחונים להימס, שינויים קטסטרופליים של אקלים, כך שעוד מעט אי אפשר יהיה להתקיים על פני כדור הארץ הזה. קצב התפתחות המשבר רק הולך וגובר, ומאיים, ואנחנו לא יכולים לעשות כלום.

בשביל מה הטבע עושה זאת? כדי להראות עד כמה אנחנו מנוהלים רק על ידי הכוח האגואיסטי האחד, ועד כמה חסר לנו הכוח השני שמנוגד לו, כדי לפחות להגיע לאיזון. אפילו אם היינו מנוגדים לגמרי לכוח האגואיסטי, אפילו אם היינו אלטרואיסטים גמורים, אנחנו גם לא היינו יכולים להתקיים. כי בין הכוחות האלה חייב להיות כוח האיזון, חוק של מיתוג נכון. לכן דרוש כוח שני, והוא לא נמצא אצלנו.

ואילו בדרגות של הטבע ה"דומם", ה"צומח" וה"חי" זה נמצא. זהו אינסטינקט!

האינסטינקט מחייב את החיות לבצע דווקא כאלה פעולות ולא אחרות. הוא מרסן אותן ולא דוחף למעשים לא מחושבים. אם אריה רואה לפניו אריה אחר, שחזק ממנו, הוא נסוג. קיים ציות מדויק, בדיקת כוח ונסיגה מיידית. כלומר, קיימים כוחות מרסנים ביחס לטבע, ביחס לתופעות השונות, מה שזה לא יהיה. החיות פועלות לפי עיקרון פשוט מאוד של האגו הבהמי הרגיל, שמאוזן על ידי אינסטינקט הגנתי.

אצלנו זה לא קיים. זה שלול מאיתנו, אבל צריכים, חייבים לרכוש אותו, אחרת אנחנו מוצאים את עצמנו במצב המאיים על הקיום שלנו!

לשם כך מתגלה חכמת הקבלה בזמנינו, כדי שאנחנו נוכל בצורה כלשהי לרכוש את הכוח השני הזה שמרסן ומאזן את האגו שלנו. הוא מנוגד לאגו. נקרא לו אלטרואיזם, כוח ההשפעה, כוח האהבה.

אם אנחנו נוכל לגלות את הכוח הזה בטבע, באיזו שהיא צורה לקלוט אותו בתוכנו, להתחיל לאזן בצורה הדדית את שני הכוחות, אז אנחנו נוכל להיות בטוחים בכך, שהקיום שלנו יהיה נוח, בטוח, טוב ורצוי, אחרת, המשך ההתפתחות שלנו יהיה פשוט קטסטרופלי. אנחנו רואים, איך מיום ליום אנחנו נאבדים בחיק האגו, הוא יתחיל לעכל אותנו בעודנו חיים, ובסופו של דבר, לא ישאיר שום סיכוי לקיום.

לכן אנחנו מתאספים יחד בכנסים שלנו, כדי לסגל לעצמנו את הכוח שמנוגד לאגו, לנסות לאזן בתוכנו שני כוחות מנוגדים, להשיג נקודה אמצעית, שבה אנחנו נוכל להיות חופשיים: עם בחירה חופשית, עם חופש בחירה, שנוכל לנהל את עצמנו, להתקדם קדימה. את זה אנחנו רוצים להשיג.

מתוך השיעור הווירטואלי, 23.09.2012

ידיעות קודמות בנושא:
תכונה נפלאה של איזון
בדיקת האיזון
תאזן, ואל תהרוס

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest