דף הבית / חכמת הקבלה / גלגול נשמות / למצוא את הנשמה שלך

למצוא את הנשמה שלך

שאלה: מה קורה לנשמה לאחר המוות של הגוף הפיזי?

תשובתי: לנשמה אין כל קשר לגוף הפיזי, לכן לדבר על כך שהיא קיימת בגוף שלנו, זו בורות מוחלטת. לאדם אין נשמה, היא מופיעה רק כשהוא יוצא מתוך האגו שלו ומתחיל להתכלל באחרים. כי כשהוא משקיע את עצמו באחרים, דואג להם, משרת אותם, מופיעה אצלו תחושה של התמוססות והתמזגות באנושות. ההרגשה הזאת של התמוססות, של תכונת השפעה ואהבה לזולת, היא נקראת "נשמה". האם היא נמצאת אצל האדם? את השאלה הזאת יכול לשאול כל אחד מאיתנו. אבל קודם כל הוא צריך פשוט להסתכל על עצמו: במה הוא עסוק מהבוקר עד הערב? מה הן הבעיות והדאגות שלו? ובהתאם לזה יהיה לו מובן עד כמה רחוק הוא נמצא מגילוי הנשמה שלו.

הנשמה נמצאת בקרב אחרים, ולא בתוך האדם. החיים ניתנו לנו כדי לצאת מאהבה עצמית לאהבת אחרים. אם האדם מממש את שינוי הצורה של ה"אני" שלו, של הרגשות, המחשבות, השמחות, הפחדים, השאיפות שלו, אז הוא רוכש נשמה. בהתמזגות באחרים הוא מתחיל להרגיש קיום אחר, דרגה חדשה, מימד אחר שנקרא "העולם הבא", "נשמה", "גילוי של הבורא". הוא צריך להשיג את הדרגה הזאת, עוד בהיותו בחיים שלו בגוף הפיזי. במקרה הזה הגוף מאפשר לו לממש את המעבר מדאגה לעצמו לדאגה לאחרים.

זו אינה פילוסופיה סוציאליסטית, אלא שיטה מעשית של יציאת האדם מהגוף הגשמי לרוחני. הגוף הגשמי נקרא אגואיזם, והגוף הרוחני נקרא אלטרואיזם, השפעה. לכן במשך החיים של הגוף הגשמי שלנו, ניתנת לנו הזדמנות מדהימה כזו. והגוף הוא ניטרלי לחלוטין וקיים רק כדי לאפשר לנו לבצע שינוי צורה מאגואיזם לאלטרואיזם, ולאחר מכן הוא יכול בשקט למות. אם אני מספיק לממש כזה שינוי צורה, אז אני רוכש גוף רוחני, ואם לא, אז אני מת כמו כל בהמה. כי במצב כזה אני נחשב עוד לבהמה, וכשאני רוכש את הנשמה וקיים מעל לאגו שלי, אני נכנס למצב שנקרא "אדם".

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 1.11.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest