דף הבית / המשבר ופתרונו / למי ובשביל מה יש היום צורך בילדים?

למי ובשביל מה יש היום צורך בילדים?

ידיעה: בעלי חיים, לאחר שמגדלים את צאצאיהם עד גיל מסוים, מאבדים כלפיהם כל רגש של קירבה. רק בני האדם בנו את החברה שלהם על בסיס קשרים של קרבת דם והנהיגו כללים של יחסי קרבה משפחתית. כיום, היסוד של מבנה חברתי זה מתחיל להתערער. הרחבה של זכויות הילד מביאה להתחייבויות חד-צדדיות. יוצא, שלילד יש יותר זכויות ואילו להורה, יש יותר התחייבויות. הילדים הפסיקו להיות ערובה מובטחת לעת זקנה של הוריהם.

באופן טבעי נשאלת השאלה: אז בשביל מה צריך ילדים, אם רבע מאה אתה מגדל אותם ואחר כך הם עוזבים? האם להורים עצמם יש צורך בילדים? לעשירים אין דאגה לגיל הזקנה. עניים חיים במשפחות-קהילות גדולות, אבל למעמד הביניים יש צורך בילדים כמקור לרגשות של אהבה גופנית ונפשית, החיוך הראשון, הצעדים הראשונים, המילה הראשונה היא "אימא", מבט של ילד הקורן בהערצה, הכיתה הראשונה, המחברת הראשונה, אפשר לתת הכול עבור אלה! אבל עבור כמה שנים של תענוג מאהבה הורית כלפי תינוק ושל אהבה שאינה תלויה בדבר של התינוק כלפי הוריו צריך לשלם ביוקר גם מבחינה כספית, גם מבחינת זמן, אכזבות, עלבונות, בדידות, שבאים אחר כך. ייתכן, שבמהלך משברים תרבותיים, ההורים יתחילו לתפוס את הילדים הבוגרים, כמו בעלי חיים את צאצאיהם, כזרים או כמכרים, אבל לא יותר מכך.

תגובתי: בעתיד תשומת ליבו של האדם תעבור להשגת המצב העליון שלו, שבו יחסי הקירבה אינם נקבעים על ידי קשרים ארציים, אלא על ידי קשרים של נשמות פרטיות לנשמה אחת.

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest