דף הבית / חכמת הקבלה / מקורות ותקצירים / מאמרי הערבות / למה שלא נחוקק את "חוק הערבות"?

למה שלא נחוקק את "חוק הערבות"?

העידן החדש דורש חינוך חדש, ואנחנו צריכים להחדיר אותו בקרב העם. לשם כך, אנחנו מעוניינים לפנות קודם כל למדענים, ואחר כך, יחד איתם, לממשלה, כדי להבהיר למבנים השלטוניים את הנחיצות של החינוך הגלובלי. כי רק בעזרתו נוכל להתקדם אל העולם המחובר הדדית.

אך גם אם נגיע להסכמה כללית עם התנאי הזה, עדיין נהיה רחוקים ממימושו. איך אפשר להשפיע על הממשלה? איך ניתן בפועל לבנות את המדינה? לפי דעתנו, השינויים צריכים להתרחש בראש ובראשונה בתוך האדם. האנשים במדינה צריכים להשתנות, להפוך לאינטגרליים. הם צריכים לרצות להתחבר עם האחרים, ולהרגיש מבפנים כיצד להגיע לכך. ואז האווירה הכללית הזאת תתחיל לשנות את סביבתו של כל אדם ואפילו לחדור למסדרונות השלטון.

אם הכנסת תחוקק חוקים על הערבות, ותחדיר אותה מלמעלה, זה יקבל צורות כפייתיות, ואילו ברוחניות אין כפייה. האדם צריך לעבור שינויים פנימיים, שמביאים אותו לשלב ההתפתחות הרוחני. ולכן, מבלי ללחוץ על אף אחד, אנחנו צריכים להשפיע על העם ולחנך אותו, לא מטעם הממשלה, אלא על ידי מערכת החינוך.

איננו יכולים לחייב מישהו לבנות את הרשת החדשה של הקשרים בינינו. זה כמו להכניס אותו לצינוק ולבודד אותו מכל מה שהוא הורגל אליו. הקשרים צריכים להיבנות בהדרגה, מתוך השינויים הפנימיים שבאדם. כשהאדם משתנה בעצמו, הוא מתחיל גם להתקשר אל האחרים בצורה אחרת.

עד עכשיו השתנינו תחת לחץ האגו שבער בתוכנו. הוא גדל מדור לדור, ועל ידו שינינו את העולם. אבל עכשיו המצב הוא שונה: העולם אינו משתנה יותר, הוא מתגלה כ"עגול", אינטגרלי, ולכן אנחנו, בני האדם, הם אלה שצריכים להשתנות.

אם כך, במה יכולים לעזור לנו הממשלה והכנסת? – השלטון עדיין אינו מבין זאת, אך העזרה היחידה שלו תתבטא ביצירת מערכת חינוך שתעניק לבני האדם צורה חדשה. רק אז אפשר יהיה לשנות משהו במדינה. אולם נדרש זמן כדי לבצע את התהליך הזה. לא ניתן לזרז אותו על ידי חקיקה פרלמנטרית. קיימים הרבה חוקים יפים כאלה, אך מי מקיים אותם בפועל?

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הערבות", 26.07.2011
ידיעות קודמות בנושא:
רוח השינויים
חינוך גלובלי בעולם גלובלי
להפוך להיות גלובלי בפנים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest