דף הבית / אקטואליה / למה שונאים יהודים?

למה שונאים יהודים?

תקריות אנטישמיות בסמטאות פריז, מצבות הושחתו וחוללו בבתי קברות יהודיים בארה"ב, צלבי קרס וכתובות נאצה מרוססות על רכוש יהודים, "מיין קמפף" של היטלר הופך לרב-מכר ואמזון החלו למכור ספרות מכחישת שואה. המציאות מחייבת לעצור ולחקור מהו המקור האמיתי לשנאה התהומית והקדמונית כלפי היהודים, ומה יפוגג אותה. מאמר ראשון מתוך סדרה שתסקור את תופעת האנטישמיות ולהציע לה פתרון מקיף.

"עמדנו ברמזור, כאשר לפתע שמנו לב שהנהג במכונית שלידנו מסתכל עלינו בעיניים בוחנות כדי לראות אם אנו חובשים כיפה. הוא ניסה לחסום אותנו בפראות פעמיים. בפעם השלישית שאלתי אותו מדוע הוא עושה זאת – ואז הוא התחיל לקלל אותנו, כשהוא משתמש בביטויים אנטישמים: 'אני עושה מה שבא לי בכביש, יהודים מלוכלכים, אתם הולכים למות!'". זה נשמע כמו עלילה של מותחן פשע אלים, אבל כך נשמעו שני אחים יהודים צעירים שהותקפו בשבוע שעבר בפריז, בריאיון שהתפרסם ב"ידיעות אחרונות".
"התוקף יצא עם מסור מתכות, וכשראינו זאת ניסינו לברוח", מספר האח הבכור בן ה-29. "הוא תקף אותי עם המסור ונפלתי. החברים שלו החזיקו אותי על הרצפה והוא הרביץ לי בפנים ובעט בי. אחי הקטן בן ה-17 יצא מהאוטו בהלם כדי להפיל אותו – וכך נפל המסור. התוקף צעק 'אני אהרוג אותך, יהודי מלוכלך!'. הוא תפס שוב את המסור אבל אביו ששהה במקום ושניים מחבריו, ניסו להרגיע אותו ולהפריד בינו לבין אחי, אחרת היינו נרצחים. בכל זאת הוא הצליח לחתוך את היד של אחי, אני נותרתי עם חבלות בראש ובצוואר ועם חתכים בפה ובפנים".

לא רק באירופה מתגברות ועולות אל פני השטח תקריות אנטישמיות מזוויעות, רק אתמול הושחתו ונהרסו עשרות מצבות בבית קברות יהודי בפילדלפיה בארה"ב, שבוע לאחר שנותצו למעלה ממאה קברים יהודיים בבית העלמין "חסד של אמת" בעיר סנט לואיס.

כ-72 שנים לאחר השואה, מתמודדים יהודי העולם עם עלייה חדה של מאות אחוזים במקרי האנטישמיות כלפיהם. סקר של ההסתדרות הציונית העולמית חושף תמונה מדאיגה: אחד מכל שלושה יהודים בעולם חש צורך להסתיר את יהדותו, 85 אחוזים מהיהודים היו עדים לאנטישמיות במהלך חייהם, 50 אחוזים מיהודי אירופה וצפון אמריקה חוו אירוע אנטישמי בשנה החולפת, 73 אחוזים היו עדים לאלימות פיזית אך לא דיווחו למשטרה, והרשימה עוד ארוכה. בעבר תקופת החגים היוותה זמן משפחתי-קהילתי להתנחם יחד, ואילו השנה 70 אחוזים מיהודי אירופה חגגו לבד בשל הפחד מאנטישמיות.

One comment

  1. שיעלו לארץ ישראל

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest