דף הבית / משבר עולמי / למה צריך שינוי ביחסים?

למה צריך שינוי ביחסים?

photo_rav_gh70_142.jpg

שאלה: מדוע אתה קושר את המשבר הפיננסי עם "המהפכה הקבלית העולמית"? האם זה לא מוגזם?

תשובה: יש מצבים של איברים בודדים, ויש מצבים שבהם האיברים הבודדים מתאחדים למערכת אחידה ומתגלים חוקים חדשים ומיוחדים של הגלובליזציה – התקשרות, יחסי הגומלין ותלות ההדדית.

בעולם החיות כל פרט בפני עצמו הוא אגואיסט, אבל כאשר הפרטים מתאחדים יחד, מתגלה חוק ההשרדות של המערכת שלהם, אשר מחייב אותם להקריב את עצמם לטובת המערכת, לטובת החברה שלהם, באופן חלקי או אף להקריב את חייהם.

בעולם החי ההקרבה לטובת הכלל אינה נובעת כמובן מהבנה, אלא מובנת בטבע בצורה עיוורת. אבל רמת האדם שונה בהבנת החיים, כי צריך לשמור על אותם החוקים בהבנה ולהגיע לשמירתם מרצון.

לכן עד שאנו לא מאוחדים, אין חובה לקחת בחשבון את המערכת, ואין חובה לשמור על חוק הטבע "נתינה ואהבת הזולת", אך ברגע שהתגלה הקשר ההדוק בבבל העתיקה, הציביליזציה הגלובלית הראשונה (במסגרת הזמן ההוא והמקום המוגבל), מיד החל המשבר, כלומר אי-ההתאמה שלנו לחוק הטבע של הקשר האנושי "ואהבת לרעך כמוך".

אלא שבבבל לא יכולנו לפתור את השאלה הזו. בביטול המערכת עצמה, הציביליזציה, התרחקנו זה מזה והתפזרנו בכל העולם. אך היום אנו קשורים ואין לאן לברוח. אנו יכולים לנסות, אך בניסיון כזה נחזור לעבר. קשה אפילו לדמיין אילו נוחיות אנו נפסיד! הרי אין אף מדינה בעולם שיכולה לספק את כל צרכיה בעצמה. זה שווה ערך לחזרה לתקופה הפיאודלית, מכיוון שההתפתחות שלנו, צורתה ומהירותה, בנויה בטבע, כחוק הכללי שלה. אנו, בהליכה נגד הטבע, נרגיש את ההתנגדות שלנו כייסורים נוראיים.

לכן, כמו שאומרת חוכמת הקבלה, אין לנו אלטרנטיבה אחרת, מלבד הכרת חוק הטבע של החברה האנושית בצורת "ואהבת לרעך כמוך". כמובן המעבר ליחסים כאלה אפשרי רק בעזרת התיקון מ"לטובת עצמו" ל"לטובת אחרים". זה אפשרי בקלות יחסית על ידי:

  1.  תמיכת החברה, התקשורת, עידוד וביקורת (לא עונש).
  2. לימוד הקבלה (לרוב מספיק הכרה שטחית), משיכת עתידנו, את המצב שכבר קיים.

אני חושב שכל עיכוב פירושו מוות.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest