דף הבית / מיתוסים על חכמת הקבלה / למה מפחדים מחכמת הקבלה, חלק ד'

למה מפחדים מחכמת הקבלה, חלק ד'

בתקופת הנביאים, במאות 7 – 8 לפני הספירה, נציגי עמים רבים ושונים הגיעו ללמוד את "חוכמת הקבלה" מפי מקובלים, כדי לגלות את המדע על העולם העליון.

"חכמת הקבלה" הייתה גלויה תמיד לכולם מפני שדיברה על ההנהגה כללית, על הכוח הכללי, על העולם העליון הכללי שזהה לכולם. היא שאפה שכל שוכני בבל יגיעו למצב הזה ולכן לא חל איסור על לימוד  "חכמת הקבלה".

מדענים רבים ובעיקר פילוסופים מיוון העתיקה שהגיעו ללמוד אצל המקובלים, ציינו בכתביהם שלמדו את "חכמת הקבלה", ואת המילה חכמת הקבלה תרגמו לשפה היוונית "פילוסופיה", מכאן צמחה הפילוסופיה העולמית. אולם, מאחר שהמדענים הבינו מהי "חכמת הקבלה" אך לא היו בהשגה רוחנית, הם עיוותו את מה שלמדו.

במהלך הדורות, הפילוסופיה הפכה בהדרגה לחיפוש אחר קשר של האדם עם "משהו" שלא נחקר. בזמנינו כל אדם יכול "להתפלסף" ולומר את דעתו בנושא ולכן עלינו להבין את המתרחש עם המדע המעשי של ההנהגה העליונה. "חוכמת הקבלה" איננה נגישה לאדם הפשוט שינק ממנה, יראה או ישמע ויספר לאחרים, כי לשם כך דרושה עבודת האדם על עצמו ורק במידת השינוי ובהשתוות תכונותיו להנהגה העליונה, הוא מתחיל להשיג את העולם העליון.

המעטים שעבדו כך על עצמם הפכו למקובלים, ואילו שאר האנושות פירשה את "חכמת הקבלה" כרצונה ובמשך אלפי שנים חיברה ספרים רבים בנושא.

במהלך הדורות חיו מקובלים אמתיים, אנשים בודדים אותם אנו מכירים בשמותיהם. הם עסקו בעלייה עצמית לעולם העליון וכך השלימו את "חכמת הקבלה" בכל דור עד לזמן האר"י, המקובל הגדול של המאה ה – 16.

מהאר"י מתחילה "חכמת הקבלה" המודרנית וספריו מהווים אבני יסוד בהתפתחותה של החכמה. בתחילת המאה ה – 20 המקובל הגדול, הרב יהודה הלוי אשלג, הידוע בכינויו בעל הסולם, משלים את כתבי האר"י, ובמחצית השנייה של המאה ה – 20 המקובל הרב שלום ברוך אשלג, הרב"ש, בנו של בעל הסולם, העביר את השיטה ואנו ממשיכי דרכו.

מהאמור אפשר להסיק שיחסה השלילי של האנושות ל"חכמת הקבלה" נובע מהאגו שבו היא שרויה ולכן לא יכול להיות יחס אחר. בנוסף לכך, למרות שהדת צמחה מתוך "חכמת הקבלה", היא "פוחדת" ואינה רוצה בגילויה מפני שהיא מנוגדת לה. החל מחורבן של בית המקדש הראשון, ההתנגדות ל"חוכמת הקבלה" מחלקת את העם למקובלים ולמי שאינם מקובלים, ובזמנינו יש קומץ מקובלים מתוך עם שמונה מיליונים.

המשך יבוא…

מתוך שיעור וירטואלי, 10.09.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest