דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / למה כל כך קשה לבקש?

למה כל כך קשה לבקש?

Laitman_2011-03-22_3149.jpg

העבודה הרוחנית שונה מהעבודה שאנחנו עושים בעולם הזה. העולם הזה, הוא עולם של מעשים. אני עושה בו איזו שהיא פעולה, כדי בסופה לקבל תוצאה מסוימת. יש מחשבה, מטרה, תוכנית, שבהתאם אליה אני מתחיל לעבוד, לממש את הביצוע עצמו שמביא להשגת המטרה, וכך אני מבצע את כל התהליך.

אולם בעבודה הרוחנית יש לנו שותף מפתח אחד נוסף שמבצע את כל העבודה. אנחנו רק גורמים לעבודה שלו. הוא עובד ומבצע את כל הפעולות, התוכנית שייכת לו, הוא עושה הכול. בנו תלויה רק העובדה שאנחנו יכולים להפעיל אותו.

בעל הבית כאן הוא הבורא, יש לו תוכנית משלו ואת כל החומרים והכוחות למימושה, כל מה שדרוש. הכול מתרחש בהתאם לתוכנית שנקבעה מראש, אבל בתנאי שאנחנו בעצמנו מזרזים אותה.

כאילו שיש איזה קבלן עצלן שהחליט לבנות בית. אבל אנחנו נאלצים כל הזמן לגשת אליו ולדרוש שהוא יעשה משהו. כל עוד אתה דורש, הוא עושה, וברגע שאתה מפסיק לדרוש, הוא מייד נעצר. אנחנו בעצמנו ממלאים דלק במכונה הזאת, ורק אז היא מתחילה לעבוד.

וזה מאוד קשה לנו להפנים, להבין ולהרגיש, מפני שאנחנו לא מרגישים את מבצע העבודות הזה וחושבים שצריכים לעשות הכול בעצמנו! מה גם, שהעבודה הזאת מתבצעת על עצמנו. ואם היא מתבצעת בהכרח עליי, אז אני לא ממש תופס מה מתרחש.

אם הייתי רואה את הבורא ומבין שהכול תלוי בו, אז כמובן שהייתי כל הזמן מבקש ממנו, מתחנן, מאיץ איך שהוא. אבל הבעיה היא, שאני לא מרגיש אותו! בזה כל מהות ההסתרה של הבורא, שאני לא מרגיש שאני נמצא בידיים שלו, ולכן לא פונה אליו בבקשה.

אני לא מרגיש את התלות שלי בו, אלא חושב שהכול נמצא בידיים שלי. הסתרה כזאת יוצר עבורי הכוח האגואיסטי, הקליפה, בכך שנוטע בי ביטחון שאני אשלוט בעצמי! כך מדבר ה"פרעה" שבי: "מי ה' אשר אשמע בקולו? תעשה הכול בעצמך!".

זאת הנקודה העקרונית שבה מתגלה שליטת האגו, זהו מקום המאבק בין ה"קליפה" וה"קדושה" שבתוכי.

"אני אשלוט!", זה אומר שאני אעשה הכול בעצמי ולא הבורא. אני מעדיף לבצע הכול בעצמי, במקום לבקש ממנו לעשות משהו. אבל אנחנו יודעים שכל העבודה שלנו היא דווקא כדי להגיע לבקשה. זה הדבר היחיד שדרוש לנו, ואחר כך הכול יתרחש בעצמו.

מתוך שיעור על מאמרו של רב"ש, 25.04.2012

ידיעות קודמות בנושא:
רשת הביטחון עבור הלוליין
קשה להכיר עצמך כאגואיסט
את המלחמה הזאת הבורא מנהל עבורך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest