דף הבית / אהבה / זוגיות / למה הם לא רוצים להתחתן…

למה הם לא רוצים להתחתן…

דעה: אמריקאים בגילאים 18 עד 29 שנה ממשיכים לאבד עניין בנישואין. "רק 19% מדור המילניום (millennials, שנולדו מתחילת שנות ה – 80 ועד סוף שנות ה – 90)" חיים חיי משפחה באופן רשמי. כל הניסיונות שננקטו על ידי הממשלה ומוסדות דתיים, להחזיר עניין למוסד הנישואין, נכשלו כישלון חרוץ.

הצעירים מבינים מדוע ההורים התחתנו וערכו חתונות, אבל לא מתכוונים ללכת בעקבותיהם. לדעת רבים הנישואין הינו מוסד שהתיישן, ומנקודת מבטה של החקיקה הוא רק מסבך את החיים. כידוע, ללא ברית נישואין אין גירושין, חלוקת רכוש ושאר התדיינויות משפטיות. כיצד תעודת נישואין יכולה לשנות את החיים שלנו? ברית הנישואין איבדה את המגיה  הדתית שלה… לצעירים של היום רכישת השכלה, מקום מגורים משלך, קניית דירה ומכונית, הולדת ילד, הם חשובים הרבה יותר מאשר חתונה.

אמריקאים קונסרבטיבים מעל גיל 45 מגֵנים על מוסד הנישואין. הם גדלו על ערכים אחרים ורוצים להקנות אותם לילדיהם. אף אחד אינו מתווכח עם העובדה שמוסד הנישואים הולך ונעלם. כל השאלה היא כיצד להתייחס לתופעה זו, הרי את הזמן איננו יכולים להחזיר לאחור.

תגובתי: ביסודה של התנהגות האדם נמצאת התכונה היחידה שלו, המילוי האגואיסטי. היא קובעת את כל ההתנהגות שלנו, לכן הסיבה לשינוי בהתנהגות היא בשינוי התופעה הבסיסית ביותר, האגו. האגו התפתח, וממשיך להתפתח בצורה חדה, בעיקר מבחינה איכותית. ביסודו של הטבע טמונה תוכנית ההתפתחות שלו, זו תוכנית ההתפתחות של האדם. על העדר הבחירה החופשית של המעשים שלנו, אפשר לקרוא בפוסט "לא קיימת הבחירה החופשית".

על פי התוכנית הזאת, על האדם לחדור לתוכנית הטבע, לחקור וללמוד אותה על עצמו ולפעול בהתאם אליה. בזמנינו האדם פועל בהופכיות לתוכנית הזאת. אבל זה נורמאלי וגם זה טמון בתוכנית עצמה, מה שמכונה "תקופת גדילה" בדומה לדרך שבה גדלים הילדים בעולמנו. בזמנינו אנחנו נמצאים בשלב של מעבר להשתתפות פעילה בתוכנית הבריאה. תוכנית הבריאה תאלץ אותנו להשיג את מהותה ולפעול דווקא בהתאם אליה. בדומה לאופן שבו הצעירים עוברים לחיים עצמאיים בעולם שלנו, לחלק זה מצליח בקלות ולחלק בקושי רב. חכמת הקבלה היא מדע על התפתחות האנושות, והיא נועדה להסביר לנו את המתרחש איתנו ולהכין אותנו לשיתוף פעולה הדדי נכון (ב"אחישנא" כלומר בדרך הקלה והמהירה) עם הטבע, "הבורא".

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest