דף הבית / המשבר ופתרונו / למה הכלכלה צריכה צבא של בטלנים

למה הכלכלה צריכה צבא של בטלנים

דעה: בעידן של המכונות המודרניות, האנשים היו יכולים לעבוד בסך הכול כ- 5 ימים בחודש. אבל במקום זה, האמריקאים והאירופאים עובדים יותר ממה שעבדו בתחילת המאה שעברה, כיוון שהקריירה של רוב האנשים מורכבת מביצוע משימות חסרות כל תועלת.

כמות העובדים שמתעסקים בניהול, ייצור עבודה, מכירות, ושירות, גדל פי שלושה, כיום 75% מן העובדים עוסקים בזה.

ואילו מקומות העבודה כיום בייצור המעשי כמעט כולם אוטומטיים. אם נספור את כל העובדים בתעשייה בכל כדור הארץ, לרבות כל צבא העובדים בהודו וסין, נראה כי המקצועות הללו חדלו להיות המקצועות המובילים על פני כדור הארץ.

כעת החלק הגדול של אוכלוסיית כדור הארץ עסוק במתן שירותים, כגון: מנהל יחסי ציבור, מומחים לשירותי כוח אדם, עו"ד של תאגיד, וכולי. ואילו לוח זמני העבודה הלחוץ שלהם יצר ענף שלם בכלכלה, אשר משרת בתורו את האנשים הללו, מיליוני עובדים ביחסי הציבור, שליחי הפצה, עו"ד, מטיילי כלבים, מארגני חתונות, וכולי. כולם מבזבזים על העבודה 15 שעות בחודש, ושאר הזמן יושבים באינטרנט ומעדנים את הסטטוסים ברשתות החברתיות. הם בעצמם מודעים לחוסר התועלת של העבודה שלהם ולקיומם בכללות.

הערה: לפנינו "פִרמוט" מחדש של כל המערכת, שחרור האדם מעיסוקים חסרי תועלת והשתלבות בתוך העיסוק העיקרי שלו – השכלה וחינוך אינטגרלי, 10 שעות ביום ואף יותר, חוץ מהשתתפות הכרחית בייצור ההכרחי. הכלכלה תיבנה על בסיס של מינימום ייצור, צרכנות וכליה.

ידיעות קודמות בנושא:
הטכנולוגיות הופכות אותנו למיותרים
האוטומציה נגד האדם
מחצית מהמשרות ייעלמו עד שנת 2030

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest