דף הבית / כללי / למה דווקא בישראל?

למה דווקא בישראל?

למה דווקא בישראל?
שאלה:
רציתי לדעת למה הבורא בחר בשבילנו את ארץ כנען ולא מקום אחר. ולמה משה לא זכה לראות את ארץ כנען?

תשובה: אברהם אבינו הוא שגילה בפעם הראשונה את הכוח העליון, הרוחני, הנותן, הטוב ומיטיב, והתחיל להתקשר אליו. ואז קיבל את ההדרכה של "לך לך מארצך". ולאן? לארץ כנען.

"ארץ כנען" היא ארץ ישראל, אבל לפני שעם ישראל בא לכאן, ומתקן אותה מהדרגה הגשמית לדרגה הרוחנית. כי נמצאים כאן שבעה עמים, וצריכים להילחם בהם. זהו סמל למה שאדם צריך לעבור בתיקון הפנימי שלו. כשהוא מתקן את עצמו, אז הוא מגיע למצב, שעל ידי המלחמה הפנימית הזאת, עם שבעת העמים שבליבו, הוא כבר נעשה טהור. הוא עולה לדרגת "ישראל", וגם "ארץ כנען" הופכת להיות ל"ארץ ישראל".

משה הגיע לדרגת ה"בינה", לכן הוא נקרא "הרועה נאמן". "אמונה" זו דרגת הבינה. ולדרגה הזאת הוא הביא את בני ישראל, לפני שהם נכנסו לארץ ישראל. ומפני שהוא שייך רק לבינה, לכלים שנקראים אצלנו "כלים דהשפעה", רצונות של נתינה, "חפץ חסד", לכן הוא נשאר בגבול עם ארץ ישראל, וכמו שידוע, הוא נפטר בהר נבו.

אבל עם ישראל שייך כבר גם למימוש האגו "על מנת להשפיע". לכן נכנסו לארץ ישראל, למלחמה עם שבעה עמים שנמצאים בארץ, כבשו את ארץ ישראל, והגיעו לכך שעם ישראל נמצא בארץ ישראל. פירושו של דבר שהגיעו במימוש הרצון לקבל לדרגה עוד יותר גבוהה, ממה שבעצם הביא אותם משה.

ולמה דווקא פיסת האדמה הזו? יש כוחות עליונים, והם שבונים את העולם הזה לפי העתקה בגשמיות. יש כוח רוחני, שנקרא "תכונת הבינה", "תכונת ההשפעה", "ארץ ישראל הרוחנית". כנגדו יש את החלק הזה על פני כדור הארץ, שנקרא "ארץ ישראל הגשמית", כי הכוח הרוחני פועל כך על ארץ ישראל הגשמית. המקובלים מסבירים, שעכשיו משחזרנו לארץ ישראל הגשמית, עלינו לעלות גם לארץ ישראל הרוחנית.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest