דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / למה אנשים מאמינים בחיים שלאחר המוות

למה אנשים מאמינים בחיים שלאחר המוות

שאלה: כאשר מספרים לאנשים על האפשרות להשיג שלמות ונצחיות בחיים האלה, אז משום מה זה לא מרשים אותם. אבל כאשר אומרים להם שיזכו לחיים שלאחר המוות זה משאיר עליהם רושם חזק. מדוע זה כך?

תשובתי: מפני שזה לא מחייב אותם לשום דבר.

הערה: אבל אנשים משתדלים לעשות מעשים טובים, לחיות לפי איזה שהם חוקים…

התייחסותי: לחכמת הקבלה אין שום קשר לזה. עוד לפני היווצרות דתו של אברהם, כל העמים בכל המדינות ובכל היבשות פיתחו אמונה שקיים עולם הבא וחיים שלאחר המוות. כאשר הופיע אברהם עם שיטתו, הלימוד הזה הבדיל את הקבוצה שלו מכל שאר האנושות, מפני שאברהם דיבר על כך ש"עולמך תראה בחייך". כמו כן, קבוצתו של אברהם התקיימה בדרגה רוחנית גבוהה והשיגה את העולם העליון במהלך החיים בעולם שלנו, ולשם כך לא היה צורך בשום מעבר לעולם הבא. כלומר, הייתה בהמיות לבהמה ורוחניות לנשמה, וכאשר הגוף מת אף אחד לא התחשב בו.

מקובל ענק, בעל הסולם היה אומר שלגמרי לא חשוב לו היכן יקברו את שק העצמות שלו. כך מתייחסת לכך חכמת הקבלה, אין בכלל מה לדבר על שרידים קדושים ויחסים מיוחדים לגוף, אלא על השגת העולם הרוחני, זו המשימה שלנו והאפשרות שיש לנו.

אדם שכבר התפתח עד למצב שבו הוא חייב למצוא את משמעות החיים ואת מטרתם, יתחיל לחפש אותם ולא יעניין אותו האם הוכנו עבורו חיים שלאחר המוות, מתי ואיך. אחר כך, במידת ההתפתחות הרוחנית שלו, הוא יתחיל להרגיש באופן מדויק לחלוטין בחוש הפנימי שאין חיים לאחר המוות.

הכול תלוי בהתפתחות הפנימית של האדם. ובלתי אפשרי לשכנע אותו או להוכיח לו זאת, בחמשת החושים שלנו. מקובל יתחיל להרגיש כבר בעולמנו את המערכת הכללית של הבריאה, ואת זה אי אפשר להראות בבירור לאדם הפשוט. בדיוק כפי שאיננו יכולים לומר לאדם שמאמין בחיים שלאחר המוות שהוא לא צודק.

הערה: כן, אבל יש מיליארדי בני אדם שמאמינים בגן עדן או בגיהינום. האדם רוצה שיהיה שם משהו.

התייחסותי: האדם מאוד רוצה, אבל אין זה אומר שכך צריך להיות. אין כזה דבר "שם ופה", ישנה השגתו של האדם. לאחר המוות, האפשרות הזאת נעלמת עד להופעתו של המצב הבא, יתחיל גלגול נוסף עם ה"רשימות" (נתוני מידע רוחניים) שלו, והוא יתחיל הכול מאותו מקום שבו סיים את גלגול חייו הקודם.

שאלה: האם הכול תלוי בהתפתחות האדם ולא בו עצמו?

תשובתי: הכול ניתן מהטבע פרט לבחירה החופשית.

שאלה: כלומר, יכולים לשמוע אותנו רק אנשים עם נקודה שבלב?

תשובתי: כן. אנשים ללא נקודה שבלב בסופו של דבר עוזבים אותנו. יתרה מכך, הם מתחילים לשנוא אותנו מפני שאנחנו שוללים את הדימוי שלהם אודות גן עדן, אודות החיים הבאים וכל השאר. אנחנו לעומת זאת, מטריאליסטים מתמידים, אך בניגוד למטריאליזם, אנו סוברים שאפשר לשנות את העולם הזה ולהפכו לעולם עליון, רוחני, נצחי.

מתוך שיעור וירטואלי, 17.12.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest