דף הבית / המשבר ופתרונו / למה אירופה היא לא אמריקה?

למה אירופה היא לא אמריקה?

ידיעה  של ברי איכנגרין (Barry Eichengreen), כלכלן באוניברסיטת ברקלי: הניידות הנמוכה וחוסר האמון בין הבנקים באיחוד האירופי מונע מאירופה לצאת מהמשבר. על אף שקיימת מדיניות כלכלית, החובות הולכים וגדלים. הייצוא אינו גדל. התרופה היא תוכניות צנע, אולם הגירעונות עדיין גדלים. לאירופה אין יכולת תחרותית.

המובטלים בארה"ב פשוט עזבו את נבאדה ופלורידה שנכנסו למשבר, ונסעו למקומות שבהם קל יותר למצוא עבודה. באיחוד האירופי האפשרות לעזוב היא מוגבלת, האבטלה שוברת את כל השיאים. במקום זה, האירופאים מתחילים לעזוב את אירופה, וחלק מהאוכלוסייה פשוט מפסיק לחפש עבודה.

התייחסותי: אף על פי שכל כלכלן רואה את הבעיות ופתרונותיהן בדרכו שלו, הפתרון טמון אך ורק ביחסים החברתיים החדשים שאמורים להצמיח יחסים תעשייתיים וכלכליים חדשים. הכול מתבסס על האנשים, כיצד הם רואים את העולם החדש. לכן, קודם כל חייבת להיות השכלה וחינוך של האוכלוסייה שיעזרו לה להתאים את עצמה לתנאים החדשים הגלובליים (כאשר כולם קשורים זה לזה) והאינטגרליים (כאשר כולם תלויים זה בזה), תנאים שאפשר לקרוא להם "כל העולם הוא משפחה אחת".

המעבר ההדרגתי למודעות החדשה חייב להתממש בצורה הכרתית, לפי תוכנית. האם האנושות תמצא את כוח הרצון להבין את תוכנית הטבע ולהסכים עימו, או שתמשיך להתנגד כמו ילד עקשן למרות המכשולים – זה תלוי בהפצת החינוך האינטגרלי.

ידיעות קודמות בנושא:
משבר התרבות האירופאית
האיחוד האירופי של המובטלים
אירופה בשנת 2013 – שנת ההחלטות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest