דף הבית / המשבר ופתרונו / ללמוד על החיים

ללמוד על החיים

הערה: דיברת על כך שבקרוב רובוטים יחליפו את האדם. ירידת המחירים של האנרגיה מובילה לכך שכל חפץ יהיה שווה לאנרגיה שנחוצה לשם ייצורו והוא יהיה חסר ערך לחלוטין, לכן גם הרובוטים יוזלו. בנוסף, רובוטים מפנים זמן ולא יהיה לנו מה לעשות אלא רק ללמוד כיצד להיות אדם ולשפר את הטכנולוגיה שהופכת אותנו לחופשיים יותר. כיום, הנוער בארה"ב מקבל השכלה ועוד השכלה, מפני שהם לא יכולים למצוא עבודה ואילו ההשכלה נותנת להם מסגרת, קידמה, פרספקטיבה שהם חיים למענה. המגמה שעליה אתה מדבר, שהאנושות תתחיל ללמוד להיות אדם, מתחילה כבר עכשיו.

התייחסותי: איננו מדברים על סתם לימוד למען יצירת רובוטים או מחשבים רציניים יותר, אנו רוצים ללמד את בני האדם כדי שיבינו בשביל מה הם חיים, לשם מה מתרחשת האבולוציה של האדם, לקראת מה היא מובילה אותם, מדוע עברנו כאלה שינויי צורה ומה עליהם להשיג בעתיד. עלינו להבין זאת ולהביט על כל התהליך מלמעלה, מפרספקטיבה עליונה ולא פנימית, כדי ליצור כבר עכשיו חברה מאוזנת ולא לעשות זאת בשיטה של ניסיון וטעייה, כפי שזה נעשה בעבר בייסורים, מהפכות ומלחמות, את כל זה אפשר לבנות כמודל ולהגיע למסקנה הנכונה.

הערה: האנושות יכולה להגיע לכך בעצמה, המקובלים לא בהכרח צריכים לכוון אותה.

תשובתי: לא, אם האנושות תעשה זאת בדרך טבעית, אז זה יהיה שוב דרך ייסורים גדולים. מה התועלת בכך שאנשים ימציאו מכונות חכמות יותר שיחליפו אותם? מה יהיה העתיד של אותם מיליארדי בני האדם?

הערה: אפשר למלא את זמנם בלימוד תמידי על מבנה העולם, גיאוגרפיה, היסטוריה, מה רע בזה? זה טוב יותר מאשר לשבת בבית או להפגין ולהשתולל ברחובות.

התייחסותי: זה חסר תועלת. נניח שנחייב מיליוני בני אדם ללמוד, מה יקרה איתם בעתיד? האדם לא יכול לעסוק בעניין חסר תועלת שהוא לא מרגיש בנחיצות שלו. הרי הוא לא יוכל להשתמש בזה בשום מקום. אנו חייבים לראות תוצאה מועילה, לפחות רווח כלשהו ואילו מלימודים כאלה כבר לא יהיה לאדם שום רווח.

שאלה: איזה רווח הם יראו אם ילמדו על מטרת החיים ולהיות "אדם"?

תשובתי: הם יידעו שהם עושים זאת כדי לעלות לדרגת הקיום הבאה, להתחיל להרגיש שהם קיימים במציאות אחרת, לשם כך צריך ללמד את הידע הזה.

שאלה: ואם אין להם רצון בכך?

תשובתי: אפשר לפתחו בהדרגה מפני שניצן של אותו רצון נמצא בכל אחד, רק שאצל אחד הוא נמצא עמוק יותר ואצל אחר על פני השטח. אפשר לעורר די בקלות את הניצוץ הזה שנקרא "ניצוץ של הבורא" מפני שייסורים מחוסר ידע של הייעוד שלך, ושהכול עומד להסתיים ולפנינו מוות, קיימים אצל כולם. אנחנו רק מדכאים אותם וכאן לא צריך לדכא, אלא להיפך, לעורר את התקווה וההתפתחות ולבחור בחיים על פני המוות. בכל אדם יש יסוד פנימי המאפשר להסביר לו מהם החיים האמיתיים, הנצחיים המושלמים או מוות בלתי נמנע.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 19.12.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest