דף הבית / אהבה / זוגיות / ללמוד מהטבע

ללמוד מהטבע

הרב"ש, דרגות הסולם, מאמר "עניין שותפות": "לכן הבעל הולך ומתייגע ומביא כסף, ואישתו לוקחת את הכסף ומתייגעת בזה, שהיא הולכת וקונה צרכי אוכל ומבשלת, ודואגת, שהמאכל יהיה בטוב טעם. ואזי שניהם ששים ושמחים.

אם האישה מבשלת בטעם טוב, יש לבעלה תאבון לאכול, ואזי יש לבעל כוח ללכת לעסוק ולהביא כסף. וכמו כן, אם הרגליים הולכות לרחוב והידיים קונים ונותנים את המזונות למוח, אזי יש כוח למוח לחשוב".

כל זה מסודר על ידי הטבע עצמו, על אף שבימינו דברים רבים מתרחשים אחרת. בסופו של דבר אנחנו צריכים להידמות לטבע. כמה שלא נברח ממנו, נצטרך לחזור. ודאי שלא לחזור לחיים פרימיטיביים במערות. לא יהיו מספיק מערות לכולם… העניין הוא שלכל אחד מהמינים אנחנו צריכים לתת את שדה הפעולה המתאים, שאליו הוא נועד, גם במובן הרוחני וגם בהקרנה הגשמית שלו.

הכול נובע מהעולם הרוחני, ולכן אנחנו צריכים ללמוד את חוקיו, כדי לפנות לפיהם לעולם הגשמי. ברוחניות קיימים שני פרצופים: פרצוף גברי ופרצוף נשי. החלק הנשי הוא הנשא של הרצון, ה"בית", ה"כלי" שאותו חייבים לסדר. ולשֵם כך דרוש הכוח שמביא החלק הגברי.

היכן צריך לשרות הכוח הזה? במה הוא צריך להתלבש? במה להתגלות? – בתכונה הנשית. התכונה הגברית מתגלה בתכונה הנשית בצורה של הבית, הילדים וכל מה שקשור למשפחה.

ולכן אם אנחנו מפרידים בין הפונקציות הגבריות והנשיות, אפילו בכל אדם בנפרד, אם אנחנו מסדרים בצורה מוצלחת את כל הדברים במקומם, אנחנו מרוויחים זמן וקצב התפתחות, חוסכים את המכות ומגיעים אל המטרה בדרך הטובה.

כדאי לנו ללמוד מהטבע. הרי איננו יכולים לצאת ממנו. אנחנו בסך הכול חלקים קטנים של השלם הגדול. אם נדע ונזכור את זה, מבלי לנסות לקפוץ מעל לראש, אלא נפעל בתיאום מדויק עם הטבע, נגיע אל המצב המושלם.

כאן עלינו להבין, שהתפקוד הלא-נכון שלנו הוא תוצאה מהאגואיזם. אנחנו מבולבלים בכוונה, כדי שתהיה לנו ההזדמנות לחפש בעצמנו את הצורה הנכונה לתפקוד שלנו בחיים, ולא להתרברב ולהתגאות בכך שכביכול התעלינו מעל הטבע. אחרת אנחנו נמצאים תחת שליטתו של האגו, ועוד מתגאים בכך.

העבודה שלנו היא קודם כל לבדוק ולברר: מי אנחנו ומה אנחנו, היכן אנחנו נמצאים, מהיכן הגענו, מה מנהל ומניע אותנו, ולאן אנחנו צריכים להגיע. כשאנחנו חושפים את כל העיקרים והיסודות האלה, אנחנו יכולים לקבוע מה הסדר הנכון של ההפעלה שלנו מלמעלה ומצידנו, ואז נגיע לתיאום עם הצורה העליונה. דווקא לפיה אנחנו צריכים ללמוד לבנות את החיים שלנו, כאן למטה.

העניין כאן הוא לא האופנה ולא ההרגלים והמנהגים של התקופה. לטבע יש חוקים משלו, וכדאי לנו לקיים אותם.

מתוך שיעור בנושא "האישה", 07.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
שוויון מזויף
שיעורי ההיסטוריה שלא למדו מהם
רצון נשי וכוונה גברית

One comment

  1. איריס לוי

    שלום רב, הרב לייטמן כתב שאישה מסופקת בגבר אחד ואולם גבר אינו מסתפק באישה אחת.האם הבנתי נכון? ואם זה כך,כיצד גבר כבן זוג אמור להתעלות מעל טבע זה על מנת ליצור אמון וביטחון בבת הזוג שלו? תודה
    איריס

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest