דף הבית / קבלה לעם / קבלה למתחיל / לימוד חכמת הקבלה / ללמוד לחיות באיזון עם הטבע

ללמוד לחיות באיזון עם הטבע

שאלה: מה זה "הטבע", ומה זה אומר להיות באיזון איתו?

תשובתי: אנחנו קיימים בתוך הטבע. המון פרמטרים משפיעים עלינו: טמפרטורה, לחץ, תנודות שונות, גלים למיניהם, רדיואקטיביות ועוד. אנחנו צריכים להימצא באיזון עם כל התופעות וגילויי הטבע האלה. זהו החוק הפיזיקלי: גוף שנמצא באיזון עם הסביבה הסובבת, נמצא במצב הנוח ביותר.

אם הטמפרטורה, הלחץ ופרמטרים אחרים עולים במקצת – מייד רע לי, אם הם יורדים במקצת – גם רע. כך נוצרתי. אני יכול להימצא בתוך הטבע הזה במסגרות מסוימות, ובמסגרות האלה אני צריך לדמות את עצמי לטבע הסובב. כלומר, בחורף אני צריך להתלבש יותר, כדי להיות באיזשהו איזון איתו. ובקיץ, להיפך. וכן הלאה. זה נוגע לחלק שנראה לעינינו.

אולם קיים גם החלק שאינו נראה לעינינו, החלק הנסתר. בחלק הזה פועלים חוקי הרצונות, חוקי ההתפתחות הרצויה שלנו, כלומר חוקים מוראליים. וגם להם האדם צריך להיות תואם, כדי להיות איתם באיזון.

את החוקים האלה איננו מכירים. בעולם שלנו אנחנו חושבים שאנחנו אנשים טובים: אני נותן צדקה למישהו, עוזר לעניים, לא מעליב אף אחד, משלם מיסים בצורה סדירה, עוזר לזקנה לחצות את הכביש וכולי. כל מה שרק אפשר לדמיין. מה, זה לא מספיק?! – לא רק שזה לא מספיק, אלא זה לגמרי לא שווה כלום, מפני שאני עושה רק את מה שאני חושב ומבין בשכל הגשמי שלי.

ועל מנת לעשות את מה שצריך, אני צריך ללמוד את הטבע עצמו ולהשתוקק להידמות ולהשתוות אליו. רק את החוק האחד הזה אני צריך לקיים, את חוק ההשתוות. בכל יום אני משתנה, גדל, נהיה אדם אחר. כלומר, בכל יום אני צריך, באופן קבוע, לתקן את האיזון שלי עם הטבע.

לשם כך אנחנו צרכים תחילה ללמוד אלו דרישות מציב בפנינו הטבע, או הבורא (לא חשוב איך לקרוא לו), עד כמה אנחנו תואמים לדרישות האלה, וכיצד להגיע להתאמה.

את כל זה מספרת לנו חכמת הקבלה: מהו הטבע הסובב אותנו, מה אנחנו מהווים בפני עצמנו, באיזה חוסר תיאום אנחנו נמצאים ביחס לטבע הזה, לפי אלו פרמטרים, וכיצד להגיע לאיזון איתו. זאת כל החכמה.

מתוך השיעור הווירטואלי בנושא "יסודות חכמת הקבלה", 31.07.2011
ידיעות קודמות בנושא:
האיזון שמוביל להתפתחות
כדי לא להיענש על ידי הטבע
למצוא מנוחה בתנועה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest