דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / ללמוד כדי שיהיה לחם

ללמוד כדי שיהיה לחם

אנחנו צריכים להסביר לכולם מה הפיתרון לבעיות. יגיעו עוד קצת מכות, והם ישמעו, כי לא תהיה להם ברירה. כשהמשבר יחריף, כשהמפעלים ייסגרו וכשהבנקים יתרוקנו – אז יתחילו המהומות ההמוניות. העם יבוא בדרישות, מבלי לבדוק האם ניתן למלא אותן או לא. הממשלה יכולה לטעון בצדק: "אבל אין לנו כלום!", אבל את העם זה לא יעניין: "זה לא אכפת לנו, אתם בשלטון, האחריות עליכם!".

וברגעים כאלה, הם יתחילו לשמוע אותנו. גם העם יתחיל לשמוע, ובמיוחד הממשלה. הטייקונים בעצמם ירצו לבנות את מערכת החינוך שעליה אנחנו מדברים, כדי להרגיע את העם ולהעלות אותו מעל לקו העוני. כי אחרת ייקחו מהם את הכול, כפי שזה כבר קרה לא אחת לאורך ההיסטוריה. הרגשת הסכנה תחייב אותם לדאוג למערכת הסברה שתכוון את בני האדם לחיבור ההדדי, למערכת הגלובלית והאינטגרלית שהטבע דורש מאיתנו לבנות עכשיו.

הרי זאת לא איזושהי גחמה של מישהו, אלא דרישת הטבע, שממנו לא ניתן לברוח לשום מקום. ככל שנפעל יותר בכיוון הזה, כך יהיו לנו פחות צרות ובעיות.

ודאי שאנחנו לא מתחילים מייד לדבר על החלוקה הצודקת. הצעד הראשון הוא להשלים לאנשים את אותו הסכום שנחוץ להם כדי לעמוד על הרגליים. ובתמורה לכך תידרש מהם השקעה בלימודים.

כאשר האבטלה תגדל, המון אנשים יישארו ללא מעש. ואז יהיה צורך לחלק את הזמן כך שהאדם יעבוד חצי או שליש מהיום, ובשאר השעות הוא יהיה חייב לשבת וללמוד. למעשה, זאת תהיה העבודה האמיתית – האדם יעבוד על עצמו. כדי להוציא לחם מן הארץ, יהיה צורך לעורר את הכוח שגורם ללחם לגדול.

כבר השנה אנחנו נראה כדי כמה זה לא יהיה פשוט להשיג לחם בתנאי המשבר הכלכלי והאקולוגי. ולכן גם הלימוד, שמלווה בהשקעה בבניית הסביבה, יהיה חלק מהעבודה שלנו בעולם הזה, כדי שיהיה בו כל מה שנחוץ לקיומנו הגשמי.

האדם ילמד כדי להשפיע לזולת, כדי לספק להם לחם. כפי שכתב בעל הסולם, ההשפעה לזולת וההשפעה לבורא הן אותו הדבר. וכך העם יגיע לרוחניות ללא ייסורים וללא לימוד חכמת הקבלה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "השלום בעולם", 04.10.2011

ידיעות קודמות בנושא:
ללמוד על האיזון עם הטבע
לא ניתן לשׂרוד בעולם ללא אמונה למעלה מהדעת
חוזרים לבית הספר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest