דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / ללמוד את חכמת קירוב הלבבות

ללמוד את חכמת קירוב הלבבות

שאלה: איך אפשר להסביר לאנשים, מה זה המאור המחזיר למוטב? אף אחד לא יאמין לי.

תשובתי: תמשוך אותם לכזאת פעולה, כדי שהם בעצמם ירגישו את הכוח הזה. פחות מילים, העיקר שהאדם יקבל תחושה שדווקא בחיבור בינינו אפשר ליצור מצב טוב.

צריך להשיג איחוד ולקרב לבבות ואז האנשים ירגישו, שבתוך החיבור הזה של הלבבות נוכח כוח כללי עליון עבורם שיכול לשלוט עליהם ולמלא אותם עד לשלמות.

אם נותנים לאנשים לחוות כזאת הרגשה, אז לא יהיה צורך להסביר להם שום דבר. אתה חושב שצריך להסביר כפי שמסבירים בהרצאה באוניברסיטה מנקודת מבט של ההיגיון, אבל אין כאן שום היגיון, זה לגמרי דבר לא רציונלי.

תופעה לא רציונלית, זה אומר, שאי אפשר לראות בה מערכת מדויקת שפועלת בין המצב ההתחלתי והתוצאה. המערכת נסתרת, מפני שאין לנו חושים ושׂכל המאפשרים לראות אותה.

זוהי מערכת פנימית של הטבע שאינה נראית לנו. אבל אם נתקרב אליה, אנחנו נתחיל להבחין בה והעולם הזה ייראה לנו שקוף. יתגלו הקשרים בין כל חלקיו, ואז נראה איך אנחנו מקושרים – ישראל, כל בני האדם וכל האירועים שמתרחשים עימנו עכשיו.

אז יהיה לנו ברור, שאין לנו ברירה אחרת במצב הזה: בראש ובראשונה אנחנו, כבעלי השיטה הזאת, חייבים לצאת ולהתחיל להסביר אותה לאנשים. וצריכים להסביר, בכך שפונים לרגשות של האנשים ולא לשׂכל שלהם, בכך שמעבירים אותם דרך מצבים מסוימים ועושים איתם כל מיני תרגילים שמתוכם תבוא להם ההבנה.

האנשים בעצמם יבררו את כל התשובות, בכך שידונו בשאלות שלנו במעגל. אנחנו לא צריכים ללחוש ולומר להם את התשובה, שימצאו אותה בעצמם וכך יתקדמו פעם אחר פעם.

זהו משחק! כך ילד קטן לומד על החיים. אפשר להסביר לו אלף פעמים, אבל זה לא יעזור, עד שהוא ישתדל בעצמו, ינסה לעשות כך או אחרת, ובסוף זה יצליח לו. באופן כזה הוא ילמד. אי אפשר להסתדר ללא מאמצים, ללא השקעת כוחות בדבר שאינו ידוע לנו. כך אנחנו לומדים וגדלים.

אנחנו מארגנים סדנה במעגל ושואלים שאלות, והמעגל בתוכו צריך להשיג כזה חיבור, כדי שבתוך המצב הזה של האיחוד לכולם תהיה ברורה התשובה.

זהו לימוד טבעי ואמיתי, כמו אצל ילד. בדרך כזאת אנחנו פותחים את עצמנו, מפתחים, גדלים, ולא חוזרים בקלות דעת על מילים ודעות של מישהו, כמו מנטרות. רק בדרך כזאת האדם גדל.

על אף מצב החירום והטילים, אנחנו צריכים ללכת לכל המקומות שבהם יכולים לשמוע אותנו, אפילו במקלטים, ולעשות את כל מה שנדרש מאיתנו בזמן הזה.

מתוך התוכנית "תפקיד עם ישראל" מס' 2, 08.07.2014

ידיעות קודמות בנושא:
שריון של אהבה נגד טילים
מעביר אור מערכתי
להדליק את האור בכל העולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest