דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ללמוד אצל מקובל אמיתי

ללמוד אצל מקובל אמיתי

שאלה: כיצד האדם יכול לדעת שעומד מולו מקובל אמיתי?

תשובתי: מהיכן אתה יכול לדעת שעומד מולך מקובל אמיתי? הוא אינו יכול להראות לך איזושהי דיפלומה או מעשי פלאים שייראו לך רוחניים. הרי מהיכן תוכל לדעת מהי רוחניות בכלל?

לכן אתה יכול ללכת רק לפי ההרגשה שלך האם זה מתאים עבורך, האם זה קושר אותך לשורש נשמתך. אני למדתי ב-5-6 מקומות עד שמצאתי את הרב"ש. עזבתי אותם לא מפני שמצאתי משהו טוב יותר, אלא פשוט ראיתי שאין לי יותר מה לעשות שם, אין מה ללמוד.

וזה לא מפני שהם רצו לרמות אותי. לכל אחד הייתה את השיטה שלו והדמיונות שלו. אך אני חיפשתי היכן ניתן ללמוד את חכמת הקבלה בצורה מדעית. וכשהגעתי לרב"ש, מייד ראיתי שלומדים אצלו מהמקורות האמיתיים: הזוהר, האר"י, בעל הסולםספרי היסוד של חכמת הקבלה, ונותנים הגדרות עמוקות למושגים, בצורה הגיונית, ללא קשר לפעולות דתיות חיצוניות או מדיטציות.

הייתה לו גישה מדעית חדה, בלי לנטות ימינה או שמאלה. כבר אז הבנתי שכל דבר אחר אינו קשור לאמת. הרגשתי שהמקומות שמדברים בהם על מעשים כלשהם שקשורים לגוף הפיזי, או על פנטזיות למיניהן – אין להם כל קשר לרוחניות.

הייתה לי הרגשה מאוד מדויקת שצריכה להיות כאן איזושהי כניסה לעולם פנימי יותר שאינו תלוי בגוף או בדמיונות, וגם לא בכל התכונות שיש לי כרגע. צריכה להתגלות איזושהי שכבה פנימית יותר בתוך האדם, ואני חיפשתי: כיצד ניתן לגלות אותה? וכשהגעתי לרב"ש והתחלתי ללמוד, ראיתי שהוא מדבר דווקא על זה.

בעל הסולם כותב שמי שרוצה לקבל את הידע הרוחני, חייב למצוא לעצמו מורה, מקובל אמיתי, שנראה לו מתאים. אך אם הוא מרגיש שהוא נמצא במקום שאינו מתאים לו, עליו להמשיך בחיפוש. הרי בינתיים השעון מתקתק.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "מהותה חכמת הקבלה", 13.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
עשֵׂה לך מורה וקבוצה!
לסמוך על העליון
כיצד לזהות מקובל?

One comment

  1. גיורא חלבני

    הייתי בגלות כעשר שנים בהתכללות במקום שמתיימר להיות מקור אותנטי ללמוד חכמת הקבלה
    אני מברך על גלות זו שהובילה אותי לרב מיכאל לייטמן ובני ברוך, כך נולד בי חסרון לדרך אמיתית.
    אני רוצה להביע התפעלות על דרך האמת שמוגשת לפני באהבה וברצון עז לשנות את פני האנושות
    איך אמרת
    לך היכן שלבך חפץ
    לחיים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest