דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ללכת יחד עם הבורא, אבל קצת לפניו

ללכת יחד עם הבורא, אבל קצת לפניו

שאלה: כיצד אנחנו יכולים לעזור לעולם להגיע לערבות אם מיום ליום הוא הולך ושוקע בגניבות ושחיתות?

תשובה: הכוח העליון מעורר בבני אדם את האגו, והם פועלים כפי שהאגו שלהם מכתיב להם. ישנם אנשים שאותם, בתור דוגמה, בכוונה מכניסים למצבים כאלה שהם גונבים.

לפי הדוגמה הזאת הבורא מראה עד כמה העולם שלנו מקולקל. הם פשוט "מדגימים" כמה רוע יש בטבע האגואיסטי שלנו: מה הוא עושה איתנו, כמה הם בעצמם סובלים ממנו וכמה אנחנו סובלים.

כולם סובלים בעולם מפני שהוא כל כך אגואיסטי. אנחנו מבזבזים הון תועפות על נשק, על שנאה. אם להסתכל על כדור הארץ מתוך עומקי היקום, כיצד אנחנו נראים?

אנחנו שואלים מדוע לא מגיעים אלינו מגלקסיות אחרות. אבל למי יש להגיע? מה הם יעשו כאן אם הם כל כך מפותחים שיכולים להגיע אלינו? במבט מרחוק על כדור הארץ שלנו אנחנו נראים כמו ג'וקים מגעילים ששונאים ואוכלים אחד את השני.

ברגש ובשכל שקיבלנו אנחנו משתמשים להרס עצמי. אז מי ירצה לבוא אלינו?

אנחנו חייבים להבין את מצבינו ולרצות לתקן אותו. הדרך היחידה לתיקון היא הערבות. אם אנחנו רוצים לקבל את חוק הערבות, להתחבר יחד ולעזור זה לזה, בכך אנחנו מושכים את המאור המחזיר למוטב. הבורא חייב להיות בינינו, מי אנחנו בלעדיו? אנחנו לגמרי נשלטים על ידי הטבע הנוראי שלנו.

כמובן, אנחנו לא יכולים להיות ערבים זה לזה. מאיפה אתה יודע מה יקרה לך בעוד רגע ועל מה אתה תחשוב? איך אני יכול לסמוך עליך ולהתייחס אליך כמו לערב העתידי שלי? זה כמו שתינוק יגיד לי שהוא יהיה הערב שלי.

אם אנחנו ברצינות רוצים ערבות, אנחנו זקוקים לכוח העליון שיתגלה ויהיה הערב שלנו. כיצד למשוך אותו?

אם אנחנו משתדלים עד כמה שאפשר, אפילו באחוז קטן מאוד להפוך לערבים, ורוצים שהכוח העליון יתגלה בינינו ויממש את הערבות, אז זה יקרה. זה התנאי הראשון.

זה מה שאומרים לנו: "אם אתם רוצים להיות ערבים זה לזה, אז תקבלו התורה, את המאור המחזיר למוטב." אתה לא נדרש להיות אחראי על כל הפעולות שלך אלף שנים קדימה ולהיכנס לבית סוהר במקום החבר שלך. ברגע שאתה מוכן להיות ערב בשבילו, מתגלה האור העליון ואתה מיד מקבל את התורה, ללא שום עיכוב או השהייה. זה אומר שהבורא נמצא כאן כערב שלנו.

לכן אומרים לך מראש: "כשתקבלו את תנאי הערבות, תקבלו את המאור המחזיר למוטב". זאת אומרת, הבורא בא איתך, רק אתה צריך להיות קצת קודם. ואם אתה רוצה את זה, תקבל.

מתוך השיעור על המאמר "הערבות", 30.05.2014

ידיעות קודמות בנושא:
ערבות רוחנית ולא גשמית
קו הסיום כבר קרוב
בית ספר במקום בית סוהר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest