דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ללכת בעקבות התוכנית של הטבע

ללכת בעקבות התוכנית של הטבע

נכון להיום, בעולם קיימת עתודה טכנולוגית. אבל אנחנו לא יכולים להשריש פיתוחים טכנולוגיים חדישים, מפני שעִם הפעלתם בתעשייה, מיליוני בני אדם מייד יאבדו את עבודתם. כי הרובוטיקה יכולה להחליף הכול.

ביקרתי בכמה משקים חקלאיים חדשים בישראל, אין שם בני אדם. הניהול של ההשקיה, הקציר של היבול, האריזה בארגזים נעשים על ידי מחשב עם מנגנון שעוני. ואין אף אדם.

שאלה: כלומר, מצד אחד, נעשית אוטומציה, הקלה על העבודה, העלאת התפוקה, ומזה כמובן גם קבלת יותר רווחים, אולם במקביל לכך, ישנו תהליך של עלייה במספר המובטלים. אבל תוכנית של הסבה או ארגון מחדש של האנשים – אינה קיימת.

תשובתי: אין, וגם לא צריך! הם משתחררים לא כדי לעבוד במפעל אחר, אלא כדי ללמוד איך לעלות לדרגה הבאה של הקיום. זה מוצע לנו על ידי הטבע!

לטבע יש תוכנית מסוימת. אנחנו רואים, שהאבולוציה זו לא סתם שורה של מקרים ארעיים, אלא שרשרת של פעולות מאולצות עקביות, שבהן כל הפלוסים והמינוסים, כל מיני המולקולות מתחברים ומשתפים פעולה באופן הדדי. אנחנו צריכים להבין את זה וללכת בעקבותיה ויחד איתה! לכן אנחנו הגענו למצב, שבו האדם חייב לעלות לדרגה הבאה. דווקא לשם זה מיועדת השיטה של החינוך וההשכלה האינטגרלית.

מתוך התוכנית "משבר גלובלי", 15.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
אבטלה או עבודה בתיקון העולם?
הנחיצות שנובעת ממהותה של ההתפתחות
לא אבטלה, אלא התפנות לעבודה האמיתית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest