דף הבית / המשבר ופתרונו / ללא אינטגרליות אין הרמוניה

ללא אינטגרליות אין הרמוניה

שאלה: איך צריך להיראות עסק הרמוני?

תשובתי: אנחנו יכולים לתאר לעצמנו בצורה מופשטת טהורה מערכות אנלוגיות ובדידות, שרבים מאיתנו למדו באוניברסיטה. אבל כאשר אנחנו בעצמנו מוצאים את עצמנו במערכת אנלוגית, אז מרגישים חסרי אונים, מפני שמתוכנו אנחנו לא תואמים לה, כי בתוכה צריך לקחת בחשבון את הרצונות, הכוונות, הרגשות והיחסים של כולם מסביב.

אנחנו התרגלנו לעבוד כמו בצבא, בסדר של פקודות. כך מסודרים המפעלים, העסקים, מערכת הלימוד בבתי הספר שלנו וכולי. אבל היום אנחנו רואים שזה לא עובד, מפני שמסתבר שצריך לשנות את האדם עצמו שיהיה תואם למערכת האינטגרלית.

האדם לא הופך להיות אחר בצורה אוטומאטית. המערכת החיצונית שאליה הוא נכנס היא עגולה, ואילו הוא נכנס לתוכה ליניארי, ולכן אינו מסוגל לעבוד בצורה נכונה עם המערכת החדשה, הוא לא מבין כיצד לפעול בתוכה.

כדי להיות תואם למערכת האינטגרלית, האדם חייב להפוך בעצמו להיות אינטגרלי. הוא צריך להרגיש את עצמו כחלק מסביבה, לפחות אותה סביבת אנשים שבה הוא עובד. מה גם, שהחלק הזה חייב להיות מורגש מבפנים, כלומר הוא חייב כל הזמן להשתנות בעצמו ולהיות יותר מקושר עם כולם.

הוא צריך להרגיש סיפוק מהעבודה, שאותו הוא לא מקבל היום. ואי אפשר לחייב לכך בשום צורה, מפני שהתמריצים הקודמים מפסיקים באופן פתאומי לעבוד וכבר לא משפיעים עליו. להשפיע עליו אפשר רק על ידי הרגשת אינטגרליות עם הסביבה, עם התנועה המשותפת, על ידי רגש של אחדות עם האחרים. בהימצאו בכל מקום, בכל סביבה, הוא חייב להרגיש את התמיכה של המערכת הזאת, להרגיש שהיא סגורה, להרגיש את התלות בה ואת התלות שלה בו.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות האדם", 03.02.2013

ידיעות קודמות בנושא:
אינטגרליות, שאין לאן לברוח ממנה
העסקים על סף שינויים חדים
איזה עסק יצליח?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest