דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ליצור משכן עבור הבורא

ליצור משכן עבור הבורא

ה"בעיה" של הבורא עם הנברא היא בכך שהנברא צריך להגיע להשגת הבורא. לא ניתן להביא לאדם את הטוב, כאשר משאירים אותו במצב ההתחלתי. צריך לתת לו שליטה, הבנה, הרגשה, להפוך אותו לשווה לבורא.

אם כן, בעל הבית צריך להעלות את האורח עד להשתוות עימו, כדי שהאורח לא ירגיש בושה בפני סעודת המלכים. לשם כך האורח צריך לרכוש בעצמו את כל אותו העושר שקיים אצל בעל הבית. אי אפשר להסתפק כאן רק ברצון של בעל הבית, ב"הוראה מלמעלה". אז איך אפשר להביא את האורח להשתוות כזאת? פשוט "לעשות אותו מאושר" על ידי המתנות? – זה אסור. לעזור? – גם זה בעייתי. הרי אף אחד לא עזר לבעל הבית. זוהי בעיה אמיתית, לעבור מ"יש מאין" ל"יש מיש".

יש כאן המון דברים, שאותם אנחנו כבר נבין בדרך. כרגע אי אפשר להסביר אותם. בסופו של דבר אנחנו צריכים לגלות את אותם האמצעים שיאפשרו לנו לממש את הבחירה החופשית היחידה שלנו ולהגיע למטרה.

ואנחנו יודעים מראש שמדובר על הקבוצה, על ההשתתפות בה. דווקא בעזרתה אנחנו מגלים את כוח ההשפעה, בעזרתה אנחנו מגלים את תכונת הבורא, בקבוצה אנחנו יוצרים את הדמות שלו, את ההידמות אליו, את המשכן עבורו. זה נקרא "שכינה", המקום שבו הוא שוכן. אנחנו צריכים ליצור את התבנית המדויקת כדי שהוא ישכון שם. וזה יהיה בית המקדש, כלומר מלכות שקיבלה את תכונות הבינה. בזכות זה אור החכמה יכול להתלבש בתוכה, עם כל צורותיו, ולמלא אותה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "החרות", 18.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
אם אתה לא דואג להתפתחות, ההתפתחות דואגת לך
היסוד של בית המקדש השלישי
בית המקדש הרוחני לא ייחרב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest