דף הבית / המשבר ופתרונו / ליצור חברה עתידית

ליצור חברה עתידית

שאלה: לאנושות דרושה דוגמה של קיום רגוע ושלֵו בהתאם לחוק העליון. המקובל הגדול ״בעל הסולם״, כתב שאפשר לתת את הדוגמה הזאת על ידי יצירת מעין מיני-חברה עתידית במקום מסוים. דור מושלם, שחי על פי עקרונות של איחוד ואהבה. למה אנחנו לא עושים זאת? יכול להיות ש״בעל הסולם״ כתב את זה לאנשים שכבר נמצאים ברוחניות?

תשובתי: זאת אכן התשובה לשאלה. איננו עושים זאת מפני שלצורך יצירת חברה עתידית דרושה כמות מסוימת של אנשים שהשיגו את העולם הרוחני.

כדי לנהל נכון את החברה החדשה, דרוש קומץ אנשים עוצמתיים, רציניים, שכבר נמצאים בהרגשת הרוחניות ויודעים ומבינים את המערכת העליונה, מפני שרק אז הם משתפים פעולה ביניהם באופן הדדי, בצורה נכונה ויכולים להנהיג תחתיהם את כל אלו שעדיין לא השיגו את הגילוי הרוחני.

עד לכניסה להרגשה של העולם העליון, אי אפשר לקיים את המשימות של הדור האחרון. לכן עלינו להתקרב לזה בתנאים שלנו. אסור ליצור דור כזה באופן מלאכותי, ללא אנשים שירכיבו את השלד הרוחני. אם מתוך אלפי התלמידים שלי היו מתאספים לפחות מאתיים אנשים שהשיגו את העולם הרוחני, אז כבר אפשר היה לחשוב על יצירת מיני- מדינה רוחנית.

כאשר הייתי בקנדה שמעתי על קבוצת חסידים המונה מאתיים משפחות נסעו הרחק לצפון, קנו שם אדמה וחיים שם עם כל הקהילה, מגדלים בקר, צמחים, ילדים, מתפללים, עובדים וטוב להם. אבל המטרה שלנו, תלמידי חכמת הקבלה, היא אחרת, זו עבודה תמידית וקשה נגד האגו. לשם כך, צריכה להיות בהכרח מסה קריטית ״מתוקנת״ של אנשים.

הערה: להם קל, ואילו לנו לא יהיה קל. בסרט למשל, הגיבור מתגלה על ידי זה שמכניסים אותו למצב דרמטי, אחרת הוא לא יתגלה.

התייחסותי: אצלנו המצב הדרמטי הוא אחר לחלוטין מאשר בסרט אגואיסטי. בסרט, אתה מתגבר על אגו זר, מדכא אותו על ידי האגו שלך. אפילו כאשר אתה מדכא את האגו של עצמך, אתה מדכא את עצמך העכשווי. לכן בכל מקרה זה רווח אגואיסטי.

הערה: אבל שם ישנו תנאי דומה מאוד, זה קורה רק במצב דרמטי, רק כאשר אתה נמצא במבוי סתום, במצב אחר זה לא קורה.

התייחסותי: זהו מבוי סתום שממנו אתה יוצא מפני שאתה הולך על כל הקופה, אפילו עד המוות, מפני שאתה מצפה לשכר לאחר המוות, האגו שלך מנצח בכל מקרה. לעומת זאת, בחברת תלמידי קבלה זה להיפך, עליך לדכא את האגו שלך, להשמיד, למחוק, כדי שהוא לא יתקיים כלל. מצב של מבוי סתום מתרחש רק לרגע, ולאחר מכן נעשית עבודה מעל האגו, כאשר אתה כל הזמן מתעלה מעליו, נמצא בניגוד אליו.

שאלה: למה לא ליצור מצב דרמטי מלאכותי של חיים ועבודה משותפים, שבו יהיה הכרח להתקדם, לעלות לעבודה מעל לאגו?

תשובתי: על כך חלם ״בעל הסולם״ ודיברתי על כך המון עם הרב"ש. בכל זאת, ממה שהבנתי בזמנו וממה שאני רואה היום, דרושה לכך מסה קריטית של אנשים שניצבים על בסיס רוחני רציני.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 15.5.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest