לימוד נכון של קבלה

לימוד נכון של קבלהשאלה: האם בקריאה בספרי קבלה, אני עושה לבורא משהו טוב?

תשובה: התענוג של הבורא – מזה שאדם רוצה להיות כמוהו. לשם כך ניתנה לנו התורה כמו שכתוב: "בראתי יצר רע (אגואיזם, המבדיל אותנו מהבורא), בראתי לו תורה תבלין – כי המאור שבה מחזירו למוטב".

רק אם אתה לומד תורה לשם כך, זה נקרא שאתה "לומד תורה", ולא סתם קורא ספרות כמו רוב "לומדי התורה", שלא הסבירו להם זאת.נאמר: "תלמוד תורה כנגד כולם" – מכיוון שבמהלך לימוד נכון של פנימיות התורה, חכמת הקבלה, בא אל האדם אור עליון מתקן והוא מגיע למטרת הבריאה. רק האור עושה שינויים בכל העולמות, אך משיכת האור מוטלת על האדם עצמו! (ראו הקדמה לתע"ס, אות קנה, למתקדמים גם אותיות א-כ).

לימוד נכון של קבלה כולל:
1. רק ספרים של בעל הסולם, כי רק הם מתאימים לתיקון הנשמות שהשתלשלו לעולמנו בדורנו (תוצאות הלימוד מוכיחות בפועל, מה יוצא מלימוד נכון של ספרי בעל הסולם אצלנו, ולְמה משתוקקים אלו שלומדים ממקורות אחרים…).

2. רצון לתקן את הנשמה שלך
רצון כזה ניתן לקבל רק מקבוצה של חברים לדרך, כי לתקן את הנשמה פירושו לשחזר את הקשר שלה עם הנשמות האחרות, שנשבר ב"חטא" (שבירת הכלים). לכן, כאשר אתה משתוקק לקשר עם חברים לדרך על בסיס מטרה זו, אתה מקבל מהיגיעה המשותפת רצון לאיחוד, לנשמה אחת. עם הרצון הזה, וביחד איתם, אתה לומד בספר שמדבר על המצבים המתוקנים שלך.

כתוצאה מכך, הרצונות שלך מושכים לעצמם מהמצב המתוקן הזה אור (שממלא אותך באותו מצב מתוקן). הוא מאיר לך מרחוק (אור מקיף) ומחזיר בהדרגה את הרצונות שלך למצב מתוקן של אהבה ונתינה – ובמידה שהתכונה הזאת נמצאת בתוכם, הוא ממלא אותם (אור פנימי).

(מתוך שיעור על הקדמה לתע"ס של בעל הסולם, מה – 25.2.08, דקות 33:25-35:16. לצפייה בשיעור המלא)

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest