דף הבית / ליישב חשבון עם הבורא

ליישב חשבון עם הבורא

שאלה: בושה זה הרגש החזק והשנוא ביותר על ידי האדם, אנשים מוכנים להתאבד רק כדי לא להרגיש בושה פומבית, מדוע הבושה מתגלה בצורה כל כך חולנית?

תשובתי: מכיוון שזו תבוסה ישירה לאגו שלנו, אין פגיעה גדולה יותר באהבה עצמית מאשר כאלה פעולות. בעבר נהגו לערוך דו קרב, להרוג ולהיהרג בידיעה מראש, זה היה מהלך טבעי מכיוון שלא יכלו להתגבר על התבוסה של האגו, למעשה זו שטות גדולה אך האדם לא יכול לפעול כנגד זה.

שאלה: מה מציעה חכמת הקבלה במקרה כזה?

תשובתי: רק חזרה למקור שלנו שאין עוד מלבד הבורא שמעורר בנו את כל זה. עלינו להתעסק רק איתו. עלינו ליישב את החשבון עם הבורא מפני שרק הוא מסדר לנו הכול. אין כל קשר לאדם עצמו, זוהי בובה על חוטים, בובה על במת תיאטרון. אם דרך הבובה הזאת נתחיל כל הזמן "לתפוס" את הבורא, אז בהכרח נגלה אותו!

הערה: אבל במקרה הזה לאדם יש עסק עם חברה…

התייחסותי: אין חברה, אם נדבר מנקודת  מבט מדעית, אז כל זה הכרחי כדי לגלות את מה שמתרחש מאחורי הקלעים של במת התיאטרון של העולם שלנו. אנו ממוקדים באנשים עצמם במקום בגילויו של הכוח היחיד שפועל בבריאה כולה, של הבורא! בכל המקרים לא משנה באלו יש לנו רק צורת התייחסות אחת, לראות מאחוריהם את הבורא.

הערה: אך עליי ליצור קשר עם אנשים כדי לראות מאחוריהם את הבורא.

התייחסותי: אתה יוצר עימם קשר כדי לגלות מאחוריהם את הבורא שמפעילם כמו בובות על חוט ומי שאינו רוצה להיות בובה מתייחס אליהם כאל בובות על חוט כדי לגלות את הבורא. באופן הזה אנו הופכים להיות דומים לו ורוכשים את עצמאותנו ואת האישיות שלנו.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 1.5.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest