דף הבית / חכמת הקבלה / שורשים רוחניים / לידתה של הנשמה וההורים הרוחניים שלה

לידתה של הנשמה וההורים הרוחניים שלה

שאלה: כיצד מתרחשת לידתה של הנשמה, ומי הם ההורים הרוחניים שלה?

תשובתי: ההורים הרוחניים של הנשמה, הם ״אבא״ ו״אמא״, תכונות שהן הספירות ״חכמה״ ו״בינה״.
האור העליון יורד מעולם ״אינסוף״ ובונה חמישה עולמות: ״אדם קדמון״, ״אצילות״, ״בריאה״, ״יצירה״ ו״עשיה״. אפשר לתאר את העולמות הללו בצורת מעגלים שבתוכם נבנה פרצוף אחד נוסף שנקרא ״אדם״.
״אדם הראשון״ נולד בעולם האצילות שכולל בתוכו את הפרצופים הבאים: ״עתיק״, ״אריך אנפין״, ״אבא ואמא״, ו״זעיר אנפין״ ו״מלכות״ שנקראים ביחד ״זו"ן״ (זעיר אנפין ונוקבה).
פרצוף אבא ואמא, הם אבא ואמא שמהם נולד אדם הראשון, ולאחר הלידה הוא יורד למקומו במלכות. כל זה מתרחש תחת השפעת האור העליון.

בהמשך, הרצון "אדם" רוצה לעלות עד למצב הסופי שלו שנקרא ״גמר תיקון״, על ידי הידמוּת מלאה לבורא, שנקרא גם ״אינסוף״.
כאשר אדם עושה ניסיון לעלות למצב הזה, מיד מתגלה בו ה״נחש״, שהוא האגו שהסתתר שם.
בדרך כלל, הנחש ״יושב״ עמוק בתוך הרצון ולא מעניין אותו שום דבר, אבל ברגע שהאור העליון מכוון נגדו ומתחיל להשפיע עליו, הוא מתעורר מיד ונוצר מצב מעניין מאוד שבו מתקיימים שני הפכים: מצד אחד האור העליון ומצד שני הנחש.

כתוצאה מזה כל המבנה של אדם הראשון ״נופל למטה״ למצבים שנקראים "מתחת לפרסא", שם נמצאים ה״עולמות הטהורים״: בריאה, יצירה ועשיה, וכנגדם אותם ״עולמות הטומאה״: בריאה, יצירה ועשיה, שנקראים גם אגו או ״קליפה״. במרחב שבין העולמות הטהורים והעולמות הטמאים מתגלה הנשמה שמתחילה להיוולד מהמצב הנמוך ביותר שלה, "נפילת הנשמה".

נשמה היא רצון, אין בה שום דבר אחר. היא נולדה מההורים שלה אבא ואמא ונקראת "אדם", מהמילה "דומה" לבורא, שאותו עליה להשיג בעתיד. ברגע שהיא רוצה לעלות ולהידמות לבורא, מתגלה בה הנחש ביחס לאור העליון, ולכן היא נופלת לעולמות הטהורים והטמאים שנבראו ומתחילה להתפתח בתוכם.
מכאן מופיעים אצלנו שני הקווים: ״ימין״ ו״שמאל״, והקו העיקרי שנקרא ה״קו האמצעי״. כאשר שלושת הקווים עובדים יחד, הם נקראים "נשמה", כאשר האחד אינו יכול להתקיים ללא האחר.
שאלה: האם בהכרח חייבים להיות עולמות הטומאה כנגד העולמות הטהורים?
תשובתי: כן. יתרה מכך, הודות לעולמות הטומאה דווקא, הכול קיים. אנחנו לא מעריכים מספיק את האגו, הנחש, שבלעדיו היה בלתי אפשרי לעשות משהו. הודות לשיטה שנקראת ״תורה״, מהמילה ״הוראה״, ״אור״, אנחנו יכולים להבליט מתוך הנחש את החלקים הנפרדים הנכונים שלו, לתקן אותם ולהתקדם.
מתוך שיעור וירטואלי, 14.05.2017

 

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest