דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לטעום "טיפה של אור", ולמות

לטעום "טיפה של אור", ולמות

"בזמנים של בית המקדש השני רוב הכוהנים הגדולים היו מתים תוך שנה לאחר יום כיפור.

כדי להיות ראוי להיכנס לקודש הקודשים, הכוהן הגדול היה צריך תחילה להיטהר, בזה שהיה משיג ניתוק מכל ההשתוקקויות הגשמיות.

רוב הכוהנים הגדולים ששירתו בבית המקדש, קנו את מישרתם על ידי מתן שוחד. הם אף פעם לא היו משיגים את אותה הדרגה הרוחנית, שהייתה נדרשת לצורך כניסה לקודש הקודשים, ולכן המפגש שהתרחש שם עם ההתגלות האלוקית היה קטלני עבורם. ("מדרש מספר", פרשת "אחרי מות", "עבודת קודש ביום כיפור").

הירידה שהתרחשה בזמן בית המקדש השני, זה מה שאנחנו מכנים בשם "שבירת הכלים".

הנוכחות של האור העליון, של תכונת ההשפעה והאהבה, באה במגע עם תכונת הקבלה למען עצמי האגואיסטי (למרות ששום מגע לא יכול להיות), ומתרחשת השמדה. האור נעלם, ואותו הרצון שכל כך השתוקק באופן אגואיסטי לאור (אפילו בתת מודע), לא יכול היה לעמוד בפניו והיה מת, הכוהן הגדול היה מת. היו מוציאים אותו מקודש הקודשים בעזרת חבל שהיה קשור לרגלו, מפני שלאחרים אסור היה להיכנס לקודש הקודשים.

אבל לא היה אכפת לו, העיקר לטעום לרגע את אותה המתיקות. האדם לא יכול לסרב ליהנות מהתענוג של האור, כי ללא זה החיים שלו אינם שווים כלום! הוא פותח את הפה, מקבל טיפת רעל, למעשה זוהי טיפה של אור, אבל בשבילו, האגואיסט, זו טיפת רעל, והוא מת.

דבר כזה קורה גם בעולם שלנו, כאשר בעד טיפת תענוג האדם יכול למסור את חייו: אפילו שאני אמות, אבל רק שאוכל להרגיש תענוג. כך אנחנו בנויים: לב ומוח, תענוג ושׂכל. אם התענוג הוא גדול יותר מהשׂכל, השׂכל אינו עובד, האדם פשוט מאבד את שפיותו.

לכן הכוהן הגדול לא יכול היה להתאפק מלהשיג את התענוג, ולכן היה מת. כי אם הוא קנה את המשרה שלו בכסף ולא על ידי היגיעה שלו, זה סימן שהיה חסר לו "מסך", מכשיר לקבלת האור בעל מנת להשפיע. אם במקום כסף הוא היה נותן יגיעה, אז היה מבצע את עבודתו הרוחנית, היה עולה לדרגה הזאת ומחבר את עצמו עם האור העליון.

עכשיו, לאחר חורבן בית המקדש השני, כאשר נפלנו עד לעולם שלנו, הדרך למעלה יכולה להיות רק אחת – אם אינך ראוי לעלות למדרגה הבאה, אתה לא תשיג אותה.

ואילו בזמן בית המקדש הראשון והשני אפשר היה לעשות את זה, כי האדם יכול היה "לגעת באור", כי הירידה התרחשה ממעלה למטה. ואילו במקרה שלנו, בזמן העלייה ממטה למעלה, קיים איסור: אנחנו לא נעלה למדרגה העליונה עד שלא נהיה מוכנים לזה.

לכן היום אפשר לגלות את חכמת הקבלה לכל אחד. הוא בכל מקרה לא יידע כלום עד שלא יגיע להשגה.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 12.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
עבודה מורכבת
מצבים רוחניים בדמויות של העולם שלנו
הכנה ליום כיפור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest