לחזור או למות?

"וישלח משה לקרא לדתן ולאבירם בני אליאב ויאמרו לא נעלה: המעט כי העליתנו מארץ זבת חלב ודבש להמיתנו במדבר כי תשתרר עלינו גם השתרר: אף לא אל ארץ זבת חלב ודבש הביאתנו ותתן לנו נחלת שדה וכרם העיני האנשים ההם תנקר לא נעלה" (קרח, ט"ז, י"ב-י"ד).

אף תכונה של אדם בצורתו הנוכחית, לא מוכנה לעלות לדרגת "ארץ ישראל", להשפעה ואהבה מלאים. ואם הבורא אמר, שנכון להיום אלו שעובדים בצורה כזאת ימותו, ללא כל קשר לדרגה בה הם נמצאים, אז איך לאחר מכן העם יכול להתייחס למשה?! לכן בני ישראל מתלוננים ומתרעמים: "לאיזה מצב הבאת אותנו? אתה מוביל אותנו קדימה, זה אומר שאתה אחראי להכול". עכשיו הם יודעים רק דבר אחד: כשמגיע יום מסוים בשנה שנקרא "ט' באב", כל אחד מהם חופר לעצמו קבר, נשכב בתוכו ומעביר בתוכו יום שלם. אף אחד אינו יודע מראש מי ימות. אבל כך כל שנה מתים 15 אלף בני אדם.

כאן מיד עולה דרישה מדויקת: אני צריך להתעלות מעל עצמי, לאחוז במדרגה הבאה, שם אני כבר אהיה אחר, מת בתכונות הנוכחיות שלי, ואקבל על עצמי תכונה אחרת, חדשה, תכונת ההשפעה. המתים הם אלו שלא יכולים להתנתק מהמצב הקודם שלהם, לכן כשמתחילה העלייה, מישהו נשאר ואחרים קמים, מכסים את הקברים והולכים הלאה. כלומר, הם עדיין לא מספיק אגואיסטיים, לא הגיעו לדרגה שיכולים למות וצריכים להתפתח הלאה.

הערה: כלומר, אחר כך גם הם ימותו?

תשובתי: בהכרח! זה ידוע מראש. הם יודעים שהם נידונו למוות, מפני שאי אפשר לחיות עם התכונות האלה. אבל הדור הבא יכנס לתכונה של השפעה מלאה ואיחוד עם הבוראהדור הבא הוא שינוי צורה של הדור הנוכחי, הגלגול הבא שלהם. ולכן הם חיים עבורו, צומחים בתוכו.

שאלה: דתן ואבירם אומרים: יצאנו ממצרים, שהיא ארץ זבת חלב ודבש, והיינו צריכים להיכנס לארץ אחרת, שגם היא ארץ זבת חלב ודבש. מה זה הדרגות האלה?

תשובתי: בני ישראל יצאו ממצרים, לא מפני שפיזית היה להם רע שם. מצרים הגשמית נתנה להם הכול, כלומר האגו סיפק להם הכול, לחלוטין. ואילו עכשיו הם הולכים במדבר, בתכונת ההשפעה, ומשמיים נופל להם מן. כלומר, הם חיים רק מזה שמעלים את התפילות שלהם, כדי להיתקן ולהיות רק באותן המחשבות שבהן אפשר להשפיע ולדאוג לאחרים. בהן העם מרגיש את כוח החיוּת, הוא יכול לנשום, להתקדם קדימה.

שאלה: בכל זאת, מצרים מושכת אותם. מה משחד אותם?

תשובתי: גושן זו האדמה הטובה ביותר במצרים. אז בשביל מה להם ללכת קדימה, עדיף לחזור אחורה! פרעה יקבל את פניהם בזרועות פתוחות ובחיבוקים, ושוב יתן להם את האדמה הזאת, שהיא גם כן ארץ זבת חלב ודבש. פרעה אף פעם לא סוגר אחריו את הדלת. וזה מושך אותם בחזרה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות הספר הנצחי", 20.5.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest