דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / לזכות בדין את אריה דרעי 

לזכות בדין את אריה דרעי 

הערה: ממשלת ישראל אישרה פה אחד את מינויו של יו"ר מפלגת ש"ס, אריה דרעי, למשרת שׂר הפנים. כידוע כיהן דרעי במשרה זו בין השנים 1988- 1993, אחר כך נעצר באשמת שוחד ונידון לשלוש שנות מאסר. היועץ המשפטי לממשלה, העו"ד יהודה וינשטיין אמר, שאין מניעה משפטית למינויו של דרעי למשרת שר הפנים, אך יחד עם זאת הדגיש כי מינויו נמצא על הגבול המקובל ועל סף עבירה.

אני סבור שמצד אחד, אריה דרעי הוא פוליטיקאי מובהק. אם הוא היה גר במדינה אחרת, באנגליה או באמריקה, הוא היה הופך לראש ממשלה, כי הוא יודע להשיג את מה שהוא רוצה. מצד שני, יצא כך, שהוא, אם נדבר בלשון המעטה, נתפס בגניבה.

באופן כללי, כל אנשי הציבור מעורבים בכל מיני דברים פליליים ואפילו לא סתם פליליים, אלא ביותר רציניים מביניהם. אנחנו נמצאים תחת כזאת שליטה של האגו, שכבר לא לוקחים את זה בחשבון, אחרי הכול כולנו גנבים. אנחנו רואים שאם מישהו מטפס למעלה, מיד פותחים נגדו תיק. על כל אדם נאסף חומר שמוציא שם רע, ואם למישהו יש צורך, אז החומרים האלה נמסרים למשטרה, כמו מדריך לפעולה.

אני חושב, שאין שום בעיה עם המינוי של דרעי, אבל התמונה הכללית של ממשלת ישראל, היא בוודאי מאוד לא נקייה בהשוואה לממשלות של מדינות אחרות. במדינות אחרות קיימים עקרונות מדורי דורות, חוקים, מועדונים של ג'נטלמנים, שבהם המדינאים עוברים גיבוש כמו שצריך- "אם אתה רוצה להיות משלנו, אתה צריך לבוא איתנו למועדון ותהיה כמו כולם, יד רוחצת יד". במקום כזה אף אחד לא יעשה שום דבר למישהו אחר. בישראל זה לא קיים, אנחנו עדיין דמוקרטיה צעירה ואלו רק בעיות של גדילה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 11.1.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest