דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לומדים לחיות בעולם אינטגרלי, פרק א'

לומדים לחיות בעולם אינטגרלי, פרק א'

Laitman_2010-11-09-11_6635.jpg

כנס ורונה, שיעור מס' 4

האור ברא רצון לקבל ואחר כך חילק אותו לחמש בחינות. בחינת "שורש" – "כתר", שייכת עדיין לאור. ומתוכה יוצאת בחינה א' השייכת לרצון, לכלי, ל"חכמה". בחינת "חכמה", היא רצון לקבל שרוצה להיות משפיע כמו "כתר" והופכת ל"בינה". "בינה" מולידה את "זעיר אנפין", כלי מיוחד שמשלב בתוכו קבלה והשפעה. ו"זעיר אנפין" מוליד את "מלכות" שכוללת בתוכה את כל התכונות ורוצה לקבל את הכול בלי שום חשבון, העיקר להתמלא.

המצבים האלה נקראים "ד' בחינות של אור ישר", מכיוון שהן נבראו על ידי האור שמתפשט ישירות מלמעלה למטה. הבחינה האחרונה, "מלכות", שהיא הכלי האמיתי היחיד, הנברא, מתחלקת גם לחמישה חלקים: 0,1,2,3,4.

heb_o_rav_2014-11-21_lesson_congress_n4_pic05

רצונות בדרגות 2, 3, 4 הם מאוד חזקים, קשים ואגואיסטים במיוחד. הם נקראים "רצונות דקבלה", "אח"פ", והרצונות בדרגות 0, 1 הם רצונות קלים, "גלגלתא ועיניים" (גו"ע).

מטרת הבריאה היא להביא את כל ה"מלכות" למצבו של "כתר", כמו הבורא. וכדי שזה יקרה, נעשו הרבה פעולות כולל שבירה. ועכשיו עלינו לתקן את הכול. מעניין, שישנם חלקי "מלכות" שאינם מסוגלים להתעורר בעצמם לתיקון וזקוקים להתעוררות מבחוץ. וישנם חלקים שמתעוררים בעצמם ומשתוקקים למטרת הבריאה, לבורא. הם רוצים להשיג כבר כאן בחיים האלה את השמיים ואת העולם העליון. אנשים כאלה מגיעים ללמוד חכמת הקבלה, הם רוצים לדעת מהי משמעות החיים, בשביל מה אנחנו חיים?

רבים שואלים את השאלה הזאת, במיוחד בילדותם, בגיל 5-10. אבל אחר כך הילד גדל ומפסיק לשאול על כך. ברגע שמתפתחת בו משיכה מינית, הוא שוכח את השאלות על משמעות החיים. מה לעשות, אלה החיים. החברה מדכאה אותן באדם והוא מפסיק לחשוב על משמעות קיומו.

אצל חלק מהאנשים יש "רשימות" רוחניות שמאלצות אותם לחפש אחר משמעות החיים. ואנשים אחרים אינם מסוגלים להעלות על הדעת שאלות כאלה. אבל כולנו חלקי אותו הכלי, שכולו חייב להגיע לתיקון.

הייחודיות של הכלי האינטגרלי היא בכך, שכל חלק כולל בתוכו את כל יתר החלקים. בלתי אפשרי לתקן בחינת שורש או בחינה א' בלי לכלול בתוכם את כל יתר הבחינות. זה החוק של המערכת האינטגרלית.

אפילו הגוף שלנו מתפקד לפי אותו העיקרון, אף על פי שאיננו מודעים לכך. לפי רפואת המזרח קיימות נקודות שמייצגות את כל איברי הגוף על כפות הידיים והרגליים: כליות, לב, כל האיברים. וזה באמת נכון.

לכן, כדי לתקן את עצמנו, אנחנו חייבים למשוך לתיקון את כל העולם. אין ברירה! בימינו זאת חובה! בתקופות בעבר המקובלים היו מתקנים את עצמם, מכיוון שלא הייתה אפשרות לדבר עם אנשים על חכמת הקבלה ועל משמעות החיים בגלוי. לכן, המקובלים היו נמצאים בהסתרה, אסור היה אפילו לפתוח פה כדי לדבר על הקבלה בפרהסיה.

המצב הזה נמשך עד לפני 30-40 שנה. אסור היה לדבר על חכמת הקבלה ברחוב, כי מישהו היה עלול לשמוע. אם היה נודע למישהו שאתה לומד את חכמת הקבלה, אנשים היו פשוט נרתעים מלהתקרב עליך. זה היה נחשב לפשע. ובחנויות הספרים לא מכרו ספרי קבלה.

לכן, לאורך כל הדורות, החל מבבל העתיקה, המקובלים תיקנו את מה שאפשר היה, כלומר, את עצמם. עוד לפני שלושים שנה למדו את חכמת הקבלה בצורה נסתרת. ורק בזמננו הקבלה יצאה מהמסתור והפכה לנחלת הכלל.

אבל יחד עם זאת, אנחנו חייבים לתקן את העולם, אחרת לא נוכל לתקן את עצמנו. למקובלים בעבר היה מספיק כדי לתקן את עצמם, אבל לנו זה כבר לא מספיק. על כך כתוב בהרבה מקורות.

בעל הסולם כותב במאמר ה"ערבות": "הגמר של תיקון העולם, יהיה בהכנסת כל באי העולם בסוד עבודתו ית', כמ"ש והיה ה' למלך על כל הארץ (כלומר על כל הרצון) ביום ההוא יהיה ה' אחד ושמו אחד."

מתוך כנס ורונה, שיעור מס' 4, 21.11.2014

ידיעות קודמות בנושא:
המשימה של העולם – להפוך לאחד 
נשמה אחת לכולם
רצון, נקודה ואור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest