דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לוח בקרה לניהול החיים: מדריך לניצול

לוח בקרה לניהול החיים: מדריך לניצול

photo_rav_gh70_288.jpg

למעשה, בחכמת הקבלה אנחנו לומדים על תהליך, שאותו צריכים לעבור. חכמת הקבלה מסבירה לנו, מה זה עולם, למה ובשביל מה הוא קיים, איך אנחנו קיימים בו ומממשים את מטרת הבריאה. חכמת הקבלה מורה על אותו חלק, שאותו אנחנו צריכים ליישׂם בעצמנו, בכך שמבדילים אותו מכל השאר שלא תלוי בנו. דווקא באותו התחום, שתלוי בנו, אנחנו צריכים לרכז את כל הכוחות, לממש את הפריצה המנצחת ולהשיג הצלחה בדרך אל המטרה.

בזה מסתכמת כל השיטה הקבלית: להראות לאדם את אותה הנקודה, את הכפתור הקטן בין אלפי כפתורים ומתגים אפשריים שלא מחוברים לשום דבר. אתה כאילו עומד לפני לוח בקרה גדול של ניהול העולם, אבל למעשה זהו דגם. רק כפתור אחד מחובר למערכת, שהלך לאיבוד בין כל המתגים, המנורות והלוחות הצבעוניים. כל החיים אתה לוחץ על הכפתורים, מקיש על המתגים, מושך במנופים, מזיז מכוונים, מסובב גלגלים, אבל אין שום תוצאות ואתה מת כאילו שלא סובבת שום דבר.

להיפך, כל המאמצים שלך מצטברים למטען שלילי אחד גדול, שאותו אתה עוד תצטרך לתקן בהמשך. כי הרי האגואיזם גדל בכל דור. בסופו של דבר, חכמת הקבלה מסבירה לנו, היכן נמצא הכפתור הכמוס הזה, שלא ניתן להבחין בו, בקרב אלפי האחרים. דווקא עליו אנחנו צריכים כל הזמן ללחוץ, כדי להתקדם קדימה. הודות לו אנחנו מתחילים להבין את המערכת, לחזות אחר מה שמתרחש מאחורי לוח הבקרה, לשער כיצד הכפתורים האחרים מבלבלים אותנו ולמה פועל רק אחד מהם. בקיצור, מגיעה אלינו הבנה, מי אנחנו, מי נמצא מצידו השני של המנגנון וכיצד פועל מנגנון הקשר הזה של הבורא עם הנברא ושל הנברא עם הבורא.

מכל מה שקיים בעולם הזה, אנחנו צריכים ללחוץ על כפתור אחד שנקרא "אהבה לזולת". רק באמצעותו אנחנו יכולים להפעיל את המערכת. כל שאר הכפתורים זה תפאורה, שקר. יחד עם מיליארדי בני הדור שלך אתה יכול ללחוץ, לסובב, למשוך את הזיופים האלה, בדיוק כפי שהדורות הקודמים נפטרו בניסיונות שווא. לכן אנחנו צריכים להבין, איך למצוא את הכפתור המיוחד הזה וכיצד ללחוץ עליו, איך להשתמש בבחירה החופשית שלך, כדי לפעול נכון, מבלי לפספס שום דבר. אנחנו צריכים להסביר את זה לעצמנו ולאחרים, כדי שיהיה ברור לכולנו שכל שאר הפעולות שלא קשורות ללחיצה על הכפתור הזה, המחליפות אהבה לזולת לאהבה לבורא, הם מיותרים וחסרי ערך. יתרה מכך, הם רק מגדילים את המינוס בחשבון שלך, ואתה עוד תצטרך לחזור אליהם.

אם המעשים שלך מובילים למטרה, הם נרשמים לך בנכס שלך. הודות להם אתה מתקדם קדימה, בכך שמבין ומרגיש יותר. אבל אם הפעולות שלך הן שגויות ושקריות, אז אתה תצטרך להכיר בשקר הזה, להכיר בטעות והקלקול שלך, שאותו הכנסת, כדי לתקן אותו ואחר כך כבר להתחיל לנוע הלאה. והנה יוצא, שמצטברת אצלנו תוספת די לא רצויה, ולכן אנחנו צריכים להיזהר מפעולות שאופייניות ל"מתקני העולם".

כל התיקונים שאותם אנחנו צריכים לממש, כלומר לחיצות על הכפתור הנכון, נקראים "קיום תורה ומצוות". אני מורכב מ- 613 רצונות ועל ידי לחיצות על הכפתור, אני מזמין איזה כוח, שעל ידי השפעתו מתקן אותי, הופך את 613 הרצונות שלי לפעולות השפעה. אם אני מצמצם את הרצון, ובכך יוצר מעליו מסך ואור חוזר, בדרך של פעולה נכונה בעל מנת להשפיע, אז הרצון הזה הופך מחטא למצווה. כך אני חייב לתקן את כל הרצונות שלי בכל חמשת דרגות העביות של כל אחד מהם. וזוהי העבודה שאותה אנחנו מחויבים לבצע, בכך שלוחצים על הכפתור הנכון, כלומר יוצרים קשר נכון עם הזולת.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "מתן תורה", 07.07.2011

ידיעות קודמות בנושא:
חיים בשביל הרגע
ללחוץ על הכפתור הנכון
בלחיצה אחת קטנה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest