דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להתעלות מעל לכל ההבדלים

להתעלות מעל לכל ההבדלים


אם אנחנו רוצים לא רק להתקיים בחלק המזערי הזה של המציאות, אלא לפרוץ גם אל החלק השני שלה, הנצחי והשלם, עלינו להשתמש במספר אמצעים: מורה, קבוצה וספרים.

המורה מסביר לנו שקיימת אפשרות כזאת ושאפשר לממש אותה בעזרת הקבוצה, שבה כל אחד משתוקק להרגשת המציאות האמיתית והשלמה, והספרים שמדברים על אותה המציאות השלמה.

אם אנחנו משתדלים להיות יחד, אז כל אחד כביכול יוצא מתוך עצמו, מתוך האגו שלו, כי הוא הרי חייב להרגיש שהוא נמצא בתוך האחרים. ואז, אם הוא משתדל להיות מעל לעצמו, בתוך האחרים, בחיבור איתם, וקורא על תפיסת המציאות בתכונת ההשפעה – בכך הוא מדמה את עצמו למצבו העתידי, כאילו הוא כבר נמצא שם.

לפי מידת ההשתוקקות שלו, הוא מזמין משם את הכוח השני שקיים במציאות, כוח ההשפעה, בנוסף לכוח הקבלה הקטנטן שניתן לו על ידי הטבע. ואז מגיע אליו כוח ההשפעה ומבצע בו את השינויים. את השינויים האלה האדם יכול להרגיש לא כביאתה של תכונת ההשפעה שמשנה אותו, אלא ככוח קבלה נוסף שבא אליו. גם זה נכון. אבל חוץ מזה, הוא משיג את אותו כוח ההשפעה.

וכך האדם מתקדם, פעם לימין ופעם לשמאל, אך הוא מוּנָע על ידי אותו כוח ההשפעה. הרי הוא חייב להשיג את כוח ההשפעה הזה יחד עם כוח הקבלה. שני הכוחות האלה מתחילים להתגלות לאדם כשני קווים, ימין ושמאל. ואז האדם מתקדם, פעם בירידה ופעם בעלייה, הוא עדיין אינו יודע מה בדיוק נחשב לעלייה ומה לירידה, וקובע אותן בינתיים לפי ההרגשה הנוכחית. אך עם הזמן הוא כבר מתחיל להרגיש שמדובר בשני קווים, והוא צריך להשתמש בהם כשהוא נמצא באמצע, ביניהם. כך הוא "לוקח אותם בידיים", מתחיל לנהל אותם, ומחבר אותם בקו האמצעי.

אבל כל העבודה שלנו מסתכמת בכך שאנחנו לומדים יחד, ורוצים להתחבר זה לזה בלבבות, בהשתוקקות לחיבור, מעל לכל הסתירות וההבדלים, כי הרי כל ההבדלים נוגעים רק לקיום הבהמי שלנו, שנשאר כאן בעולם הזה, ומעליו אנחנו רוצים להתחבר יחד ברצונות שלנו, בנקודות שבלב.

אם אנחנו קוראים את הזוהר עם הכוונה הזאת, אז הספר מדבר על המצבים המתוקנים שלנו, כלומר, על הדרך לגלות בחיבור בינינו את תכונת ההשפעה, או את הבורא, את האור, את העולם הרוחני, העולם העליון – זה בעצם היינו הך. לכן בזמן קריאת הזוהר, כל אחד צריך לתאר לעצמו את המצב הזה.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 12.08.2011
ידיעות קודמות בנושא:
העולם דרך הפריזמה של הרצונות
כיצד לחדור לספר הזוהר
מגלים קשר בין הדברים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest