דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להתעלות "מעל הדעת"

להתעלות "מעל הדעת"

"אמונה למעלה מהדעת" מסמלת, שכל פעם האדם מרחיב בתוכו את הגבולות של תכונת ההשפעה, יוצא מתוך עצמו.

"אמונה", נקראת השפעה, תכונת ה"בינה", "אור חסדים". כאשר אני נמצא באיזו שהיא מדרגה רוחנית, בכל מצב, אני מרחיב את יכולת ההשפעה והאהבה שלי. וזה נקרא "אמונה", שמתחילה לשלוט, לעלות בערכה מעל תכונת הקבלה, מעל לאגו.

"דעת", זה האור שאנחנו מקבלים, זה מה שממלא את הרצונות האגואיסטיים שלנו. ו"אמונה", זו תכונת ההשפעה, התנאי להתקדמות רוחנית.

לאחר הכנס בסנט פטרבורג 2013 אני שומע מהרבה אנשים, ש"עכשיו אני לראשונה הרגשתי שאנחנו באמת השגנו משהו".

ובאמת לאחר הכנס הזה אנחנו לראשונה הרגשנו איחוד, לא כל אחד את עצמו, אלא משהו משותף, איזו מסה משותפת, שנדבקת זו לזו, נועלת את כולם על עצמה.

חוץ מזה, אנחנו גילינו שקיים איזה קשר בין מה שמתרחש בתוכנו לבין מה שאנחנו לומדים בספרי המקורות (באופן חלקי בספר הזוהר, ובאופן חלקי במאמרים של בעל הסולם והרב"ש) על תנאי החיבור של האדם בקבוצה, על התנאים של האיחוד שלנו.

כל זה נהייה הרבה יותר קרוב אלינו. אנחנו כאילו אישרנו לעצמנו את נכונות ההתפתחות שלנו. זה אומר, שקיבלנו דעת חדשה. איך אנחנו יכולים עכשיו ללכת ב"אמונה למעלה מהדעת" שנרכשה?

במקרה כזה, אני ודאי יכול להיות מרוצה מזה שנוכחתי באמיתות הדרך שלי: שיש לי מורה שלא מוליך אותי באף, שהפגתי את הספקות שלי, פתרתי איזה שהן בעיות. אבל, יחד עם זה, אני נפלתי לתוך הרצונות לקבל, ובתוך הרצונות לקבל האלה קיבלתי איזו מנה קטנה של אור. מצד אחד, ודאי שזה טוב שהשגתי את זה, כך זה צריך להיות. אנחנו אף פעם לא צריכים להיות בספק ביחס למה שאנחנו מקבלים ובמה שנמצאים, כך זה צריך להיות וזה התקבל על ידינו מהבורא. ועכשיו נשאלת שאלה אחרת: כיצד להתקדם?

אני צריך לעצום את העיניים על כל מה שקיבלתי וללכת ב"אמונה למעלה מהדעת": לפרוץ לדרגה הבאה, שאני לא רוצה להסתכל על הדעת שהתקבלה ולשים לב על מה שקיים בי היום כהוכחה לנכונות הדרך.

אני רוצה ללכת קדימה בעיניים עצומות, רק כדי להשפיע. וזה אומר, שאני לא צריך לחשוב על זה שקיבלתי איזה שהם אישורים והוכחות, בזה שאני הולך בדרך הנכונה או לא, האם יש לי ביטחון פנימי שאני נמצא בקבוצה הנכונה עם המורה הנכון או לא.

אם אנחנו הולכים ב"אמונה", אז אלה הם תנאים אחרים לגמרי, ההפוכים ל"דעת". כלומר תכונת ההשפעה הפוכה לתכונת הקבלה, כפי שתכונת הבורא הפוכה לתכונת הנברא. לכן המדרגה הבאה שאותה עלינו להשיג, שאליה צריך לעלות, ממומשת לא על ידי הדעת שלנו ולא עם הביטחון שלנו, אלא להיפך, כאשר אנחנו עולים למעלה מהם.

במילים אחרות, עכשיו אני רוצה ללכת רק על ידי תכונת ההשפעה, מבלי לשים לב לכלום, למרות כל מה שקיבלתי בכנס, למרות אותה ההרגשה שהעניקה לי ביטחון ובסיס בחיים. רק זה מעניין אותי ולזה אני רוצה להיכנס.

מתוך שיעור בנושא "אמונה למעלה מהדעת", 21.07.2013

ידיעות קודמות בנושא:
ה"אמונה למעלה מהדעת" הבלתי נתפסת
כיצד למדוד אמונה למעלה מהדעת
דוגמאות ל"אמונה למעלה מהדעת"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest