דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להתחתן או לא להתחתן?

להתחתן או לא להתחתן?

מתוך שיעור מס' 2 במרכז "קבלה לעם" – מוסקבה.

שאלה: האם זה הכרחי להתחתן?

תשובתי: מצד אחד, אין חובה להתחתן. מהצד השני, עלינו להבין שהעולם שלנו בנוי בדומה לעולם העליון.

בימינו, האנושות נכנסה לתהליך פירוק המשפחה. ב-5-10 השנים הקרובות אנחנו נראה שהאנשים בכלל לא יוכלו לראות זה את זה. בשביל מה בכלל להתחתן? מה התועלת של כל זה? האנשים אינם מרגישים צורך בכך. כל היסוד של החברה נעלם. אנחנו רואים באיזו מידה העולם משתנה, כאילו הוא מגיע לסופו.

האם האדם חייב להיות נשוי כדי להתקדם ברוחניות? – לא, אין בכך הכרח. יחד עם זאת, כדי להידמות יותר לתמונה הרוחנית, צריך להיות בעל משפחה, לעבוד, לחיות חיים נורמליים (פטריארכליים, כמו שהיה במשך כל ההיסטוריה). אך זה אינו תנאי הכרחי, ולכן המקובלים אינם עומדים היום על תנאי זה.

עבור הגברים זה הכרחי יותר מאשר עבור הנשים, היות והגבר צריך לפעול מתוך התנגדות. אך האישה אינה צריכה להתנגד. האישה אינה צריכה להתגבר על האגו שלה, כמו הגבר. היא מבצעת את העבודה בקבוצה, עוזרת, לומדת, מעבדת את החומר; ברצון שלה לעזור ולהשתתף היא מתקנת את עצמה, מצרפת את עצמה בצורה נכונה לתוך הרצון הכללי, לכלי הכללי. היא אינה צריכה ואינה חייבת להיות נשואה.

אולם הגבר, בכדי להשיג את הרוחניות, צריך להשקיע יגיעה רבה מאוד, שלא ניתן להשוות אותה למה שדרוש מהאישה. ולכן עליו להתחתן, לדאוג למשפחה, ולעבוד עם החברים. יש לו עבודה רוחנית מיוחדת במינה: קשה, אמיתית.

אצל האישה זה לא כך. אם האישה עוזרת, משתתפת, נמצאת בסמוך לקבוצה, זה מספיק. בכך היא מבצעת את תפקידה בצורה המלאה. זה לא קל יותר ולא קשה יותר. מדובר פשוט על שיטות שונות של תיקון, על סוגים שונים של נשמות.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 16.01.2011

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest