דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להתגבר על השקר העצמי

להתגבר על השקר העצמי

שאלה: אנחנו מדברים על אדם שמתקשר עם הקבוצה. ומה מהווה בפני עצמו אותו אדם ברחוב, שרואה, מרגיש, מגיב, בוחר? זהו סיכום של כל הרצונות, תוצאה קולקטיבית של כל האדם, של כל הרצון העולמי?

תשובתי: הכול תלוי היכן נמצא האדם הצופה.

אם הצופה הוא אני, אז אני יכול לומר, שכל מה שאני רואה עכשיו מסביבי, זה התגלות של הבורא. כך הוא משחק איתי, זה מצד אחד. מצד שני, כל מה שאני מרגיש מחוצה לי, זה חלקים של הנשמה שלי. כל מה שאני מרגיש בתוכי זה גלגלתא ועיניים, וכל מה שאני מרגיש מחוצה לי, זה חלקים שלי שאותם אני עדיין לא יכול לצרף לעצמי, מפני שביני אי
שית, בין החלק הפנימי שלי לבין אותם החלקים מבחוץ קיים אגו, שלא נות
ן לי לתפוס אותם בצורה נכונה.

כלומר, הנשמה הכללית שלי נשברה לשני חלקים, ואת אחד מהחלקים אני מרגיש כשלי ואת השני, לא. אני לא מרגיש שהוא שלי. להיפך, אני מרגיש אותו כמנוגד והפוך לי, שונא אותו, לא אוהב, לא רוצה להרגיש אותו כאני עצמי.

הראייה הזאת נוצרה בי באופן מלאכותי. אבל אני צריך בצורה כלשהי להרגיש את החלק הזה כשלי. הוא למעשה שלי, אבל אני עד כדי כך מרגיש אותו כזר, שגורם נזק לכל מיני אובייקטים של הדומם, הצומח, החי ובני האדם שקיימים סביבי, ועוד נהנה מזה שגורם להם נזק. איך דבר כזה יכול להיות? ככל שאני יותר גבוה מהם, כך אני יותר מדכא ומנצל אותם (כלומר את החלק החיצוני שלי עבור החלק הפנימי), ומזה מרגיש את עצמי נוח יותר, טוב יותר, מאושר יותר, נהנה מזה.

זה שקר עצמי נורא. אחר כך האדם מתחיל לגלות, שבזה שעושה לכולם רע ובזה שמפר את האיזון בעולם, בזה הוא גרם כאב לכל האלמנטים הכי קרובים שלו, שהם הרבה יותר קרובים לו, מאשר הילדים, מאשר הוא עצמו. למעשה, הכלים האלה הם הכי יקרים עבורנו. זהו מצב נורא, שנקרא "ייסורי גיהינום". אבל הוא, ככפרה, נותן אחר כך לאדם אפשרויות חדשות.

לכן הכול תלוי בזה, איך להסתכל על מה שנמצא מחוצה לי: או לפי העיקרון של "אין עוד מלבדו", או כעל חלקים של הנשמה שלי, שזה בעצם אותו הדבר. כאשר האדם מתחבר עם שיטת הקבלה, כאשר הוא בא לבורא ומתחבר עם כולם יחד, כלומר עם כל הבריאה ועם הבורא, אז באופן טבעי, הכול הופך להיות אחד שלם, זה הבורא היה לפניי והראה שזה הכול היו חלקים שלי.

מתוך השיעור הווירטואלי, 23.09.2012

ידיעות קודמות בנושא:
ברחוב משוטטים חלקיקים של הנשמה שלי?
איסוף החלקים של תפיסת המציאות
המציאות בלתי ניתנת לחלוקה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest