דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להשתמש בסביבה כבמקור של הכוח העליון

להשתמש בסביבה כבמקור של הכוח העליון

ג' תנאים בתפילה הם התנאים שבהם אפשרית הדבקות שלנו עם המדרגה הבאה: גו"ע של התחתון עם האח"פ של העליון. הם מראים אילו תנאים נדרשים כאן, כמו מסירות נפש ואכזבה מכוחותיו עצמו, דבקות בעליון, אמונה בגדלות המדרגה היותר עליונה, שפלות עצמית שמאפשרת להתבטל.

מדובר על אמונה בגדלות העליון, שלחלוטין תלויה בהשפעת הקבוצה, הסביבה. אדם לבד אינו מסוגל להגיע לזה. חיסרון בעליון תלוי רק בסביבה, כי האדם בעצמו לא יכול לפתח חיסרון להשפעה. זוהי מטרה מופשטת, שמנוגדת לטבע שלו, ולכן היא יכולה לבוא רק מהסביבה ששולטת עליו.

רק הסביבה יכולה לתת לי כוח, שמאפשר להתעלות מעל לגוף שלי ולהחליט, שטוב לי מותי מחיי ללא תכונת השפעה, ללא ההרגשה הרוחנית, כדי שאני אסכים להשפעה במקום קבלה, בזה שאני לא רוצה לחיות יותר בתוך האגו. הביצוע של כל ג' התנאים האלה תלוי במסירות הנפש של האדם כלפי הסביבה שלו, עד כמה שהיא תשפיע לו את הערכים האלו.

אין בכוחו לפתח בתוכו יחס כזה בעצמו. ואפילו שבשׂכל הוא מבין מתוך הספרים ולפי ההיגיון, שאלה הם התנאים של העולם הרוחני, הוא בכל זאת לא יכול להתקרב אליהם. כדי לעזור לנו להגיע למערכת שלמה, לתכונת ההשפעה, לצאת מתוך עצמנו ולהתחבר עם הנשמות השבורות האחרות, לשם כך ניתן לסביבה הכוח להשפיע עלינו.

ידוע שילד, שהיה לפני כן טוב ומחונך בצורה טובה, כשנכנס לסביבה רעה, הופך תוך פרק זמן קצר לפושע ואפילו עוד יותר גרוע מכולם, מפני שמנצל לרעה את החינוך שקיבל. ולהיפך, סביבה טובה יכולה לתקן אדם שהיה פושע, אפילו שזה כבר יותר קשה.

הייחודיות של החברה שמשתוקקת למטרה רוחנית ולחיבור היא בכך, שיש לנו סיוע של האור ממדרגה יותר עליונה. האור עושה את הפעולה, על ידי זה שמעלה אותנו מאותו המישור שבו אנחנו נמצאים עכשיו.

אנחנו רוצים להתחבר כדי להידמות למדרגה יותר עליונה, ולכן מושכים ממנה את המאור המחזיר למוטב. ההידמות למדרגה יותר עליונה מסמלת חיבור יותר גדול בינינו. ואם אנחנו רוצים להתחבר במטרה לעשות נחת רוח לבורא, לממש את הרצון שלו להתגלות לנבראים, אז החיבור שלנו מקבל כוח על טבעי מהמדרגה העליונה.

הכוח הזה תלוי בהשתוקקות שלנו להתחבר, אפילו שאנחנו לא יכולים להשיג אותו. בחיים הרגילים לכולם קל מאוד להתחבר למען מטרה אגואיסטית. באיזו חבורת פושעים שורה איחוד ונאמנות שלמים, ואילו אנחנו לא מסוגלים לעשות את זה! ודאי שגם לא נוכל, עד שהאור לא יתקן אותנו.

אבל רק על ידי הרצון שלנו להשיג את זה, אנחנו מושכים את המאור המחזיר למוטב. הקבוצה הופכת למקור של הכוח העליון, שפועל באופן עקיף, כמו "אור מקיף". זה בינתיים לא "אור ישר" של המדרגה הרוחנית. אבל פעם אחר פעם, כאשר ה"אור המקיף" משפיע עלינו בתגובה לניסיונות שלנו להתחבר, הוא עוזר לנו עוד ועוד ולאט לאט בונה את החיבור שלנו.

כך, על ידי מאמצים הדדיים, שאנחנו פועלים מלמטה והאור פועל מלמעלה, אנחנו סוף סוף משיגים עימו את המגע הראשון. אז האור הזה מתלבש בכלי שלנו ואנחנו מגלים את המדרגה הרוחנית הראשונה שלנו.

מתוך שיעור על מאמר מספר "שמעתי", 23.09.2012

ידיעות קודמות בנושא:
ג' תנאים בתפילה
מעבר מהתקפה, למלחמה יומיומית
נוסחת החשיבות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest