דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להשפיע על התפתחות הנשמה

להשפיע על התפתחות הנשמה

שאלה: בתורה מדובר על איסור ניבוי עתידות… האם חכמת הקבלה חוזה את העתיד?

תשובתי: מגידי עתידות רק מקלקלים לנו את החיים. אדם לא צריך לחשוב על העתיד, לשאול שאלות על קיומו של הגוף המתכלה שלו. עלינו להשיג את הנשמה. היכן הנשמה שלנו? צריך לגלות ולפתח אותה, להתחבר איתה ולחיות בתוכה, ולא בתוך הגוף.

שאלה: בתורה נאמר שצריך להרוג, לשרוף, להמית בדין, לתלות את מגידי העתידות. מה ההסבר שלך, לפי התורה מהם ארבעה סוגי מיתה אלה?

תשובתי: מה שהתורה מדברת עליו, לא שייך כלל לעולמנו. לכן, כאשר מדובר על ארבעה סוגי מיתות, הכוונה היא לא לגוף הפיזי, אלא לנשמה ולהשמדתה על ידי האדם. כי רק הוא יכול להזיק לה. לאף אחד אחר אין אפשרות להגיע ולהשפיע על הנשמה האנושית. השפעה חיובית עליה מתבטאת בעלייתה עד לדרגת הבורא, השפעה שלילית זו ירידה בארבע בחינות שמסמלות חנק, סקילה באבנים, עריפת ראש ושריפה. אבל אלה ארבעה סוגי ענישה של הנשמה במקרה שהאדם מזלזל בהתפתחותה.

שאלה: מה זה אומר שימוש במיתות האלה לחוזה עתידות שבי?

תשובתי: חוזה העתידות שאותו עליי להמית, מסמל שעליי לתקן את התכונה הזאת בתוכי, בכך שאני מתפטר מקיומה בתוכי. זהו תיקון פנימי, לא יותר מזה.

שאלה: האדם צריך לתקן בעצמו את הנשמה שלו, בכך שהוא "שורף" רצונות לא מתוקנים?

תשובתי: אף אחד אינו מסוגל לגעת בנשמה של אדם חוץ ממנו עצמו. אם הוא יתעמק בהתפתחות הרוחנית שלו, אז הוא יוכל להשפיע על הנשמה שלו בכל כיוון, או בכיוון הרע, או בכיוון הטוב.

מתוך שיעור וירטואלי בנושא "תחזית לשנת 2017", 1.1.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest