דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להשיג הרמוניה עם הטבע

להשיג הרמוניה עם הטבע

שאלה: הביטוי "הרמוניה עם הטבע" לא מתחבר בהבנה שלי עם הישגים של הקִדמה, כמו אינטרנט, מכונת כביסה, מכשירי חשמל ביתיים… האם החפצים והדברים האלה קשורים עם הטבע?

תשובתי: ודאי! תשתמשו בכל הטוב, לא בזה העניין. כי למרות כל הדברים האלה, אנשים שחיים במדינות מפותחות, איפה שאין מחסור בשום דבר, סובלים מדיכאונות יותר מכל דבר אחר. לכן העניין הוא לא במכשירי חשמל ולא באותה נוחות שבה האדם מקיף את עצמו, אלא בחוסר נוחות פנימית.

היום האנושות יכולה להאכיל את עצמה ועוד נשאר שפע. אנחנו זורקים הרבה מאוד מוצרי מזון ולא יכולים לחלק אותם, מפני שאין לנו קשר נכון בינינו. בזה הבעיה! במקום כלשהו יש אנשים רעבים, אבל לא אכפת לנו מהם!

הסיוע ההומניטרי כביכול מסופק רק לצורך ראווה, אבל למעשה הכול מושלך ומתפזר.

שאלה: כלומר, האיחוד עם הטבע, זה לא דחייה של הנוחות?

תשובתי: לא! איחוד עם הטבע אינו מסמל חזרה אחורה אל היער, לג'ונגל.

שבעה מיליארד בני אדם אינם יכולים לחזור לג'ונגל. התקרבות עם הטבע, זה השׂגתו! לא מדובר על אותו הטבע שאנחנו רואים מסביב, אלא על הכוחות הפנימיים ועל נוסחאות שלפיהן אנחנו עובדים. אנחנו צריכים להשיג אותם פנימית, ברגשות שלנו, כדי להבין מה קורה ואילו כוחות מקיפים אותנו.

הכוחות האלה נסתרים מאיתנו. אנחנו לא מבינים מה מנהל אותנו. על מה אני אחשוב בעוד דקה? מה יקרה מחר? למה אתמול קרה דווקא זה? אני לא רואה על מה אני משפיע ומה משפיע עליי, מפני שאני נמצא בחוסר מגע עם אותה הסכימה שבה אני קיים.

אנחנו נמצאים במערכת הנהגה של העולם שלנו, אבל לא מרגישים אותה. איך לבוא איתה במגע, להבנה הדדית, כדי שאני אשפיע עליה והיא עליי?

המערכת הזאת נקראת "העולם העליון", מפני שהיא מנהלת את העולם שלנו: את כל האנושות, את החלקים הדומם, צומח וחי של הטבע. איך אנחנו יכולים לגלות אותה? איך להשפיע בצורה נכונה עליה, כדי שהיא בתגובה תשפיע נכון עלינו? בזה מהותה של חכמת הקבלה, שנותנת תשובות על כל שאלות הקיום.

עד שהאדם לא יגלה אותן לעצמו, הוא ישוטט באפלה, כמו עיוור, יתקע בפינות חדות ויסבול, במיוחד בזמנינו, כאשר העולם הופך ליותר ויותר מקושר הדדית. לכן אם מישהו פועל איפה שהוא בצורה לא נכונה, זה משתקף על כולם.

לאורך הדורות, הטבע הניע את כולנו קדימה עד שאנחנו ננעלנו. עכשיו אנחנו מתחילים להרגיש, עד כמה הקשר ההדדי הזה מחייב אותנו ואנחנו לא יכולים לקרוע אותו.

היום אין לנו מוצא אחר, אנחנו חייבים למצוא את אותו המצב, שבו אנחנו יכולים להתפתח באופן הרמוני, נוח ובטוח. ועל זה מדברת חכמת הקבלה. לכן היא הייתה נסתרת עד לזמנינו ומתגלה רק עכשיו.

מתוך שיחה בנושא "שנה חדשה", 25.12.2014

ידיעות קודמות בנושא:
מקור של משאבים אין סופיים
מטרתנו להגיע להרמוניה עם הטבע
השלב הבא בהתפתחות האנושות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest