דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להשיג את חכמת הבריאה

להשיג את חכמת הבריאה

שאלה: כל המציאות היא אור וכלי, בורא ונברא, אני והזולת. אם כך, מדוע הזוהר נראה לנו כל כך מורכב ומסובך?

תשובתי: רק נדמה לנו שהזוהר הוא מורכב ומסובך, מפני שלא השגנו את התמונה השלמה. אצלנו, "אני" ו"העולם", הרצונות והמחשבות שלי, הכוחות שפועלים בכל המציאות הזאת והמילויים שבה – כל אלו נדמים לנו כנפרדים זה מזה, שבורים. לכן כוח השבירה הזה נותן לי תמונה מאוד מורכבת ומסובכת. כל זה מפני שאינני רואה את זה באיחוד, והפירוד גורם לי את הבלבול.

עלינו להשתדל, ככל שאנחנו מסוגלים, לראות את כל פרטי התפיסה מאוחדים יחד: אני, הזולת, הבורא, הלימוד, הקבוצה, הסביבה וכל מה שקיים. השכל לא יעזור בכך, אלא רק הרגש, כלומר הכלים (הרצונות) המתוקנים יותר. לפי המידה שבה ארצה לקשור אותם יחד, המאמצים האלה יביאו לי את האור. והאור יגרום לי לראות תמונה אחידה יותר, שבה כל המרכיבים יתחילו להתחבר לאט לאט.

כל החכמה מגיעה מתוך החיבור של כל הניגודים האלה, שהופכים לתומכים ולמחוברים זה עם זה. לפי המידה שבה כל המרכיבים של תמונת המציאות היו רחוקים ומנוגדים יותר (ועכשיו אני רואה אותם מחוברים יחד, תומכים ומשלימים זה את זה), כך אני משיג עמוק יותר את מחשבת הבריאה, את תוכנית הבריאה, את התהליך שאנחנו עוברים.

מתוך הניגודים האלה אני מתחיל לחיות, להרגיש את החכמה המדהימה הזאת, לאחד את ההנהגה העליונה, לייחס אותה לכוח האחד. כל זה בא כתוצאה מהשפעת האור על הרצונות והמחשבות השבורות שלי, כשאני רוצה שהם יתחברו יחד.

מתוך שיעור על הקדמת ספר הזוהר, 16.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
לשמוע את המנגינה הרוחנית
ברוחניות אין ספרים קלים
מה עומד מאחורי כל מילה בספר הזוהר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest